Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Mini-köp


Furz1oN

Rekommendera Poster

En sak jag undrar över på mac mini..... Får man med tangentbord och mus om man köper en mini för är rätt sugen på en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Sammantaget gör det att om man inte har en skärm heller så blir en iMac ett bättre köp. För mer info gå till Apple Store

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men jag har ingen lust just nu lägga ut 10.000:- för en... Jag får hur se allt blir för såg mediamarkt sålde en mini för 5590kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att den billigaste bara har 2 GB RAM och dessutom ett ( värdelöst ) integrerat grafikkort som drar från RAM och inte har eget grafikminne. Intel HD 3000 var mediokert för fyra år sedan.....stjarnsmall.gif Kan bara rekommenderas som ren kontorsdator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du ha datorn till?

Som nämnts tidigare är den billigaste varianten av minin ganska snålt utrustat. Uppgradering av RAM till 8 gig kostar dock inte många kronor idag. Jag kör en mini modell "dyrare" med det bättre grafikkortet med 8 gig RAM och den räcker gott och väl för mina behov! Spelar 1080p film på min TV samtidigt som jag använder lättare program till mina studier på min skärm. En SSD kommer dock inhandlas det snaraste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!Jag funderar på en Mac mini 2,7GHz i7, 8GB RAM för att bl.a. Titta på högupplösta filmer på min tv samt ev lite lätt spelande. Är det att ta i för mina behov? En iMac är ej aktuell då min tv skall vara skärm.

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid ett problem att välja:-)

 

Jag kör 2,3 modellen (utökad till 8GB för 400 spänn) till tv'n. Jag tycker den fungerar kanonbra för det. Inget laggande på filmer (Köp PLEX som mediacenter i burken)

 

Men alla är olika :-) Är man noga så kan man säkert hitta saker som inte lirar 100 %. Jag kollar inte på film med så kritiska ögon. Ser det bra ut så är det ok för mig.

 

Så jag skulle lägga dom 3-3500 på något annat kul.

 

Men som sagt alla får ha sin åsikt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Det blev en mini 2,7 i7 tog bara 4GB ram då jag kan för en billigare peng uppdatera till 16 GB ram själv :-)

Sen blir det nog en uppdatering från HDD till en SSD som jag också kan göra själv mycket billigare än vad Apple tar betalt för det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bekantat mig med de flesta modeller av Intel baserade mini. Bara man inte är ute efter att det ska vara en billig och super-duper prisvärd dator är det okej, den är liten, tyst och funkar och har man rimliga förväntningar på prestanda räcker de långt.

Det finns som sagt olika modeller och handen på hjärtat är det någon av de vassare man egentligen vill ha. Som mediacenter kanske man ska titta mer på grafiken än på CPU. 4GB RAM räcker men ska man byta finns ingen anledning att stoppa in minde än 8GB, 16GB funkar på de nyaste men har man inte väldigt speciella göromål är det rätt onödigt.

SSD vill man ha och byta disk är och har alltid varit halvknöligt, men å andra sidan är OS X väldigt smidigt när man ska klona den gamla disken.

 

Tangentbord och mus medföljer inte, å andra sidan finns väl fungerande blåtand och ett fantastiskt smidigt trådlöst tangentbord att köpa från Apple.

 

Jag har ett stort hjärta för Mac mini, just för dagen är det 2st som står och snurrar i hemmet. Och då finns ändå senaste modellen av iMac där skärmen är den stora behållningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den billigaste, men med 8 gb minne, duger väldigt bra till 1080P film med plex, photoshop funkar men ganska slött.

Jag har den mest som en hemmaserver just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...