Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows 7 64-bitar stöds inte i Boot Camp?


mpower

Rekommendera Poster

Har en iMac, Core 2 Duo 24-tummare 2.8 GHz, som jag inte har använt på länge. Blåste maskinen och installerade Lion på den. För barnens skull drog jag igång Boot Camp för att installera Windows 7 SP1, 64-bitar version.

Men när jag startar "setupen" från USB-minnet där jag sparade boot camp drivrutinerna på efter nerladdning, säger den "Boot Camp x64 is unsupported on this computer model".

 

Men, det var ju inga problem förr för min del. I och för sig var det innan SP1 av Windows 7.

 

Någon som har stött på detta problem förut? Finns det någon lösning, eller får jag nöja mig med 32-bitars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64 Bit SKA funka hur bra som helst ! & SP 1 ska inte heller påvärka något

 

Om du presis installerat så ta bort Windows & gör om för det SKA fungera !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste problemet. Startade "Kommandotolken" som administratör. Drog "BootCamp64.msi" till fönstret, så funkade det. :)

Men efter att jag läst lite om samma problem hos andra här ute runt om i världen så hade jag nog sluppit problemet om jag hade laddat ner drivrutinerna från Apples sida. Verkar som det är något problem som uppstår när man väljer att ladda ner och spara det på flyttbar media inne ifrån Boot Camp Assisten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste problemet. Startade "Kommandotolken" som administratör. Drog "BootCamp64.msi" till fönstret, så funkade det. :)

Men efter att jag läst lite om samma problem hos andra här ute runt om i världen så hade jag nog sluppit problemet om jag hade laddat ner drivrutinerna från Apples sida. Verkar som det är något problem som uppstår när man väljer att ladda ner och spara det på flyttbar media inne ifrån Boot Camp Assisten.

Det verkar inte funka på en så gammal Mac:

http://support.apple.com/kb/HT1846

 

EDIT: Din post såg jag inte innan jag postade min länk. Det var ju intressant att Apple säger att det inte går, men du tycks ha lyckats i alla fall.

Nåja, det är ju inte första gången Apple hävdar omöjligheten i något som faktiskt fungerar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...