Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

gamla imessage försvinner


elih_

Rekommendera Poster

Försökte hitta ett gammalt sms som är skickat med iMessage för någon månad sen, gick tillbaka på läs in tidigare meddelanden så långt som möjligt.. men det går inte att gå tillbaka till början, flera veckors konvo är helt borta. :/ Kollade andra iMessage-konversationer och det är samma sak där.. är det så att man bara kan spara ett visst antal meddelanden? Eftersom de är skickade via iMessage, kan de möjligtvis ligga lagrade nån annanstans också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att söka efter sms:et? Det kan man ju enkelt göra i spotlight eller "Sök i iphone" som det heter på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att söka efter sms:et? Det kan man ju enkelt göra i spotlight eller "Sök i iphone" som det heter på telefonen.

 

 

 

yes, har provat, hittar inget men sökfunktionen funkar ju sådär, den brukar inte hitta sms som "faktiskt finns" heller :/

Detta kanske är en dum fråga men eftersom jag har registrerat mitt apple-id med mailadress, borde inte alla iMessage ligga i nån folder eller nåt i gmail? eller är det att hoppas för mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske är en dum fråga men eftersom jag har registrerat mitt apple-id med mailadress, borde inte alla iMessage ligga i nån folder eller nåt i gmail? eller är det att hoppas för mycket?

 

Apple ID't används bara som ett sätt att tala om för varandra vem man är. Något måste man ju ha som identifierare. Att ha enbart telefonnumret som identifierar fungerar inte för dem som har iPad eftersom en iPad inte är en telefon och således inte har ett telefonnummer... Imessage finns ju även till Mac, om än i en betaversion än så länge. Det finns inget arkiv av iMessage sparat på Apples servrar. Utrymmet för iMessage är begränsat, men det finns ingen officiell siffra för det publicerat av Apple. Jag har sett inoficiella siffror på 15Mb som är max för alla iMessage - SMS - MMS i en iOS-enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple ID't används bara som ett sätt att tala om för varandra vem man är. Något måste man ju ha som identifierare. Att ha enbart telefonnumret som identifierar fungerar inte för dem som har iPad eftersom en iPad inte är en telefon och således inte har ett telefonnummer... Imessage finns ju även till Mac, om än i en betaversion än så länge. Det finns inget arkiv av iMessage sparat på Apples servrar. Utrymmet för iMessage är begränsat, men det finns ingen officiell siffra för det publicerat av Apple. Jag har sett inoficiella siffror på 15Mb som är max för alla iMessage - SMS - MMS i en iOS-enhet.

 

 

 

 

 

Ah, ok.. jag har en jävla massa sms så det kanske helt enkelt är slut på utrymme.. jävligt surt, men men. :) Tack för infon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...