Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min iPhone blir plötsligt sååå varm


Pretorian

Rekommendera Poster

Den har aldrig varit varm tidigare. Nu kan jag knappt hålla den. Det hände, tror jag, efter uppgradering till 5.1.1 plus att batteriet tar slut på några timmar utan användning. Samma sak gäller min iPad som jag uppgraderade samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört om andra med samma problem men har själv bara råkat ut för att iPhonen blir varm om ett GPS-program ligger och körs i bakgrunden. Får du en pil i raden längst upp så är GPS:en aktiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland när jag varit inne i vissa appar så kommer pilen fram men den stängs sen av. Kan det ha med 5.1.1 att göra? Tycker batteriet blivit dåligt efter det ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här kanske: http://osxdaily.com/2012/05/17/quick-fix-ios-5-1-1-battery-life-problems/

 

- - -

 

Fick också lite problem efter senast uppgraderingen. 2x, bara på några dagar, så var telefonen stendöd - inget batteri kvar. Har aldig hänt innan.

 

Kikade lite i mina platsinställningar (Locations). Trots att jag ha de av... när jag aktiverade den för att kunna gå in och se på inställningarna för avar och en, så låg en del påslagna där inne som jag hade slagit av tidigare. Så även om Locations var av vekrkar det som att man även måste slå av dem där inne innan man slår av tjänsten helt/generellt. Funkat bra sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...