Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställa köpt musik


Ring

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag jailbreakade luren i fredags och lyckades återställa den från min säkerhetskopia, det som dock stör mig är att nästan all min musik är återatälld förrutom några låtar/album som jag köpt i iTunes. När jag klickar mig fram till dessa låtar i iTunes så har jag bara möjlighet att köpa dem igen. Borde inte iTunes veta vad jag betalat för?

 

Om inte det är uppenbart, så vill jag ha tillbaka dessa låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes idag finns ingen möjlighet att ladda hem låtar igen utan att köpa dem igen. Du ska alltså ha musiken i iTunes i datorn, det är huvudbiblioteket och det är mot iTunes du synkar. Om du bara har musiken i telefonen så riskerar du förlora den om du gör något med telefonens mjukvara. Det kommer en tjänst snart som låter dig att hämta hem även köpt musik igen (utan att köpa igen), det är en tjänst som förutsätter att man har iCloud. Det är iTunes i iCloud vi pratar om nu. Denna tjänst är lanserad utomlands på Apples större marknader och väntas komma till Sverige inom några månader. Något exakt datum finns dock inte än. Huruvida denna tjänst kommer att fungera med en telefon med jailbreak vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes idag finns ingen möjlighet att ladda hem låtar igen utan att köpa dem igen. Du ska alltså ha musiken i iTunes i datorn, det är huvudbiblioteket och det är mot iTunes du synkar. Om du bara har musiken i telefonen så riskerar du förlora den om du gör något med telefonens mjukvara. Det kommer en tjänst snart som låter dig att hämta hem även köpt musik igen (utan att köpa igen), det är en tjänst som förutsätter att man har iCloud. Det är iTunes i iCloud vi pratar om nu. Denna tjänst är lanserad utomlands på Apples större marknader och väntas komma till Sverige inom några månader. Något exakt datum finns dock inte än. Huruvida denna tjänst kommer att fungera med en telefon med jailbreak vet jag inte.

 

Tjänsten heter iTunes Match och kommer att kosta mellan 180-200 kronor per år om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

I iTunes idag finns ingen möjlighet att ladda hem låtar igen utan att köpa dem igen. Du ska alltså ha musiken i iTunes i datorn, det är huvudbiblioteket och det är mot iTunes du synkar. Om du bara har musiken i telefonen så riskerar du förlora den om du gör något med telefonens mjukvara. Det kommer en tjänst snart som låter dig att hämta hem även köpt musik igen (utan att köpa igen), det är en tjänst som förutsätter att man har iCloud. Det är iTunes i iCloud vi pratar om nu. Denna tjänst är lanserad utomlands på Apples större marknader och väntas komma till Sverige inom några månader. Något exakt datum finns dock inte än. Huruvida denna tjänst kommer att fungera med en telefon med jailbreak vet jag inte.

 

 

Tjänsten heter iTunes Match och kommer att kosta mellan 180-200 kronor per år om jag inte minns fel.

 

Känns skumt att betala för en sån tjänst, men visst, den är användbar. Kommer jag kunna återställa dessa låtar som jag förlorade? Eller gäller det bara alla köp som sker efter att jag köpt iTunes Match?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...