jepsson Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Dubbleter X 234 Dessa dubletter!! jag efter 14 år mad 2 macar envisas detta med dubbletter jag har fått nog att springa till 3 part apple sluta göm er, blomma ut ,och låt oss bekymra oss med annat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joque Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 ?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UppiNorr Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Ehhhhh..... LSD till frukost? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gojlos Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Jaså? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fuckintosh Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Jag håller med. I t ex iPhoto skapas minst en dublett, versionsidiotin i förhandsvisning och pages skapar hundratals filer. Spotlight har slutat att fungera eftersom den hittar så många dubbletter. Det finns inget sätt att rens bort identiska bilder i iPhoto. Hopplöst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kex Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Hej! Få förstår nog problemet, jag som använt MacOS i 20+ år nu har inte haft problem med dubbletter, däremot har jag hittat många program som åtgärdar sådana problem. Här är en som verkar bra: http://www.macobserver.com/tmo/review/gemini_the_duplicate_finder_helps_reduce_clutter/ Därutöver fanns det väl en funktion i de senre iPhotoversioner för att radera dubbletter, annars finns det program för det med... Men återkom gänra om du kan beskriva problmet mer exakt. med vänlig hälsning Seppo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.