Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Att ladda ett mobilbatteri rätt?!


FrozenWithin

Rekommendera Poster

FrozenWithin

Att ladda ur ett batteri en gång så mobilen stängdes av, kan det skada batteriet? Läst förr att man ska göra det. Men sen sökte jag på nätet och hittade någon sida som sa att om ett modernt Li Ion-batteri laddas ur så sjunker kapaciteten i det efter första urladdningen ner till 80 % av tidigare styrka. Jag kopplade in en laddare direkt när den slocknade ska tilläggas! Finns det någon risk att batteriet kan tagit stryk av det?

En sa att ett batteri helst inte ska gå under 15 %. Men när mobilen stängs av är det väl fortfarande lite % ström kvar i det iaf va?

Och vart går sen gränsen för hur länge ett batteri får laddas innan det börjar ta skada?!

För efter urladdningen häromdagen så lät jag den ladda under kvällen med ett kortare uppehåll, och sen också ladda den över natten. Kan det varit dåligt för batteriet, för mycket laddning? Vad är max antal timmar det ska laddas egentligen?

Googlar man på det här får man tusen och en svar känns det som. unsure.gif

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla på Apples hemsida där står hur du ska göra. Att använda telefonen tills batteriet tar slut är ingen direkt fara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FrozenWithin

Googla på Apples hemsida där står hur du ska göra. Att använda telefonen tills batteriet tar slut är ingen direkt fara.

 

Ok :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...