Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV tappar kontakten med hemmadelning


martin991

Rekommendera Poster

Jag har en Mac Mini som är server för mitt mediahem. Jag har nyligen införskaffat en Apple TV Gen 3 och har de senaste dagarna testat med hemmadelning för att streama framförallt bilder men även musik och film.

 

Det problem jag har är att den alltid tappar kontakten med hemmadelningen. Jag är inte säker på vad det är som gör att det fungerar igen. Att logga ut från Apple TV och starta om Mac Mini, stänga av och sedan aktivera hemmadelning igen. Sen aktivera hemmadelningen på Apple TV igen.

Då funkar det bra men sen efter X antal timmar så när jag går in på Datorer så säger den "läser in bibliotek" men den kommer aldrig längre.

 

Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Bumpar min egen tråd. Kör från en iMac nu istället och där får jag inte bilder att fungera alls. Musik och TV-serier funkar prima men inte bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar du har länkat dina bilder till iTunes från iPhoto men fungerar icke?

 

Precis.

Hemmadelning aktiverat på bägge enheter. På iMac har jag i iTunes -> Hemmadelning -> "Valt ut vilka bilder som skall delas med AppleTV".

Antingen så fastnar AppleTV i "läser in bibliotek" eller så säger den att jag ska "välja ut vilka bilder som skall delas med AppleTV". Vilket jag förstås gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knycker tråden. Har ungefär samma problem. Apple TV tappar Hemmadelningen men när den har stått på 5 - 10 minuter så fungerar det. Har Telias modem/router. Kör dock Apple TV:n trådlöst. Kan jag på något sätt även få med bilder som ligger på en PC i samma hemmanätverk? Jag har delat ut katalogen där bilderna ligger. Mac:en ser bilderna och jag kan "mappa" katalogen i iTunes MEN då kan jag inte har kvar den ursprungliga inställningen att den skall även visa bilder från Mac:en och desutom får jag det inte till att fungera. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...