Mahack Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Hej! Snart dags för semester. Även resesällskapet har en Ipad 2. Finns det några bra spel där man kan möta varandra på var sin ipad? /Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhone97 Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Betal-appar: Gratis-appar: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mahack Posted May 26, 2012 Author Share Posted May 26, 2012 Tack. Men finns det några där man inte spelar på samma ipad utan via Bluetooth eller wifi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhone97 Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Jag kom på ett spel som jag starkt kan rekommendera: Brothers In Arms 2 Global Front Free 2. Du är, om jag inte minns fel, en amerikansk marinsoldat som kämpar mot resten av världen under (?) andra världskriget. Du kan antingen spela i karriärläge, eller multiplayer via internet, wi-fi eller bluetooth. Jag tycker att det är ett av de bästa spelen av de som är gratis. Jag kommer som sagt inte på några fler spel just nu, men jaga återkommer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhone97 Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Kom på en app som heter Flight Control, där man kan bjuda in sina vänner via Gamecenter och spela trådlöst. Jag vet dock inte om det behövs 3G för det eller o man kan spela via bluetooth/wi-fi... (Jag har själv iPhone versionen av appen, som är GRYM!) Jag har (tyvärr) ingen iPad, och kan därför inte så många appar till den, men jag läste någonstans att man kan köra iPhone appar på en iPad, antingen i iPhone version, eller en förstorad version då upplösningen är lägre. Om detta skulle vara ett alternativ så finns det två spel som jag själv kör nästan dagligen: Det ena heter Head Soccer, och är ett lite annorlunda fotbollsspel som går att spela via Gamecenter. Det andra heter Bluetooth Tank Wars, och det är ett mycket simpelt men mycket underhållande spel som går ut på att skjuta ner varandra via bluetooth. Det finns ju också Wordfeud som du säkert har hört talas om... Link to comment Share on other sites More sharing options...
iBamse Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Rumble? Wordfeud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.