Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Avinstallera windows / återinstallera på macbook


Måns

Rekommendera Poster

Min kompis had just köpt en Macbook. (Har dock inte 100 koll på vilken model. Jag ska få kolla på den ihelgen)

Han har köpt den privat, med windows installerat. Och han vill återinstallera OSX.

Är det bara att installera OSX-skivan?? Han har ingen egen med funkar det isåfall med min?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad det är för skiva som du kallar din.

 

Är det en skiva som följde med en Mac vid köp så fungerar den enbart på den modellen.

Är det en köpt skiva i butik så kommer den fungera om skivan är nyare än datorn som du installerar den på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad det är för skiva som du kallar din.

 

Är det en skiva som följde med en Mac vid köp så fungerar den enbart på den modellen.

Är det en köpt skiva i butik så kommer den fungera om skivan är nyare än datorn som du installerar den på.

 

Jag äger en MBP från 2011 med skiva.

Tror den aktuella Macbooken är äldre..

 

Vad är det för skiva som finns att köpa i butik du pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han menar att om du fick med DIN skiva när du köpte din dator ( SÅ ÄR DEN SKIVAN GJORD FÖR & KOMMER ENDAST ATT FUNGERA MED DIN DATOR )

 

men har du köpt skivan UTAN DATOR endast OS så funkar den med ALLA datorer ! Vilken färg har dina skivor ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han menar att om du fick med DIN skiva när du köpte din dator ( SÅ ÄR DEN SKIVAN GJORD FÖR & KOMMER ENDAST ATT FUNGERA MED DIN DATOR )

 

men har du köpt skivan UTAN DATOR endast OS så funkar den med ALLA datorer ! Vilken färg har dina skivor ?

 

ok, då är jag med. ;-)

har inte skivorna framme såkan ej kolla på dem

tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kollat på datorn och kan nu berätta att det är en Macbook (den gamla vita) från 2007, står det under iaf, med windows 7 installerat. Finns inte ett spår av OSX på den.

frågan är: klarar den av Snow Leopard? Tror den uppnår systemkravet med viss marginal för både OSX SL och win7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1,0Gig i RAM, hårddisken ligger på 111GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...