Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Märkligt fel med iphone under samtal


Jonis90

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag har på sistone lagt märkte till att folk inte kan höra mig efter 10-15 sekunder under ett samtal. Man kan höra ett litet klickljud i samtalet och sedan kan de inte höra vad jag säger. Jag har testat med flygplansläge av/på, stängt av 3G, provat olika nät osv. Jag använder tele2. Jag har även tagit ut SIM-kortet och satt i det igen, men problemet kvarstår. Det var nu jag provade en sak och det var att mitt under ett samtal så får jag trycka på skalet (både uppe till vänster om högtalaren samt till höger om menyknappen) och då tar jag i ganska hårt. Jag har ofta trott att det är något fel med mjukvaran/inställning men börjar nästan tro att det kan vara ett hårdvarufel. Någon med liknande fel som kan hjälpa till? Jag har iOS 4.2.1 (8C148)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nu jag provade en sak och det var att mitt under ett samtal så får jag trycka på skalet (både uppe till vänster om högtalaren samt till höger om menyknappen) och då tar jag i ganska hårt.

 

Tack på förhand!

 

Det finns ingen högtalare uppe till vänster på en iPhone??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen högtalare uppe till vänster på en iPhone??

 

till vänster om sensorn då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1337987926[/url]' post='1544280']

till vänster om sensorn då

 

Vilken sensor?Högtalaren sitter under telefonen så att du klämmer uppe påverkar inte den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sensor?Högtalaren sitter under telefonen så att du klämmer uppe påverkar inte den.

 

Sensorn som släcker skärmen när man är i samtal. Men jag kan trycka på olika ställen så funkar det. Men just de två ställena gör så att det fungerar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...