Matajen Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Jag köpte nyligen en midikeyboard, M-audiokeystudio 49i, för att använda med min iPad2. Keyboarden drivs av USB eller en9 V nätadapter. Kör man mot en dator så orkar den driva keyboarden utanproblem. Ska man köra mot iPad måste keyboarden drivas antingen med nätadaptereller med en USB-hub med strömförsörjning. Tyvärr pluggade jag in en adaptermed fel polaritet, så jag tror att jag har förstört den vägen att strömförsörjakeyboarden. Som tur är så funkar den med strömmatning från USBn i alla fall. Nuhar jag i alla fall pluggat in keyboarden i USB-huben, som är strömmatad frånnätet, och från USB-hubben vidare in till Camera Connection Kit och in iiPaden. När jag trycker ner tangenterna på keyboarden så ser jag attvolymsindikatorn på iPaden rör sig (i GarageBand alltså), men inget hörs. Närjag trycker på de virtuella tangenterna i Garageband så hörs det ljud frånkeyboarden (om jag har lurar inkopplade). Det finns alltså någon sorts kontaktoch kommunikation mellan iPaden och keyboarden, men det funkar inte som detska. Är det någon inställning jag ska göra någonstans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matajen Posted May 28, 2012 Author Share Posted May 28, 2012 Nu är problemet löst. Det var så enkelt att keyboarden fungerar som ljudkort så att allt ljud gick ut den vägen och ej genom paddan. Tänk att jag hade lösningen framför näsan hela tiden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.