Eros_76 Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Hej Installerade om min Macbook Pro idag. För jag fick problem när jag skulle köra upp bilden på min tv. Ljud och bild går genom stereon. Bilden gick igenom men jag hade inget ljud utan en störning. Testade olika hdmi kablar men utan resultat. Körde en fabriksåterställning på stereon utan resultat. Men nu är datorn ominstallerad och ljudet fungerar som det ska. Men.....till problemet. Nu har jag fått Macintosh Hd på skrivbordet och jag kan inte ta bort den ifrån skrivbordet. Har inte den blekaste vad jag har gjort för att den ska hamna där. Sen vill jag inte hämta den senaste backupen från min timecapsule ifall problemet med ljudet skulle uppstå igen. Mvh Micke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Att ha "Macintosh HD" på skrivbordet är normaltillståndet. Man tar bort det i Finder > Inställningar > Allmänt > Klicka ur hårddiskar med mera (vad du inte vill se på skrivbordet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eros_76 Posted May 22, 2012 Author Share Posted May 22, 2012 Hej. Tack....Du rädda min dag Mvh Micke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
iphone Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Att ha "Macintosh HD" på skrivbordet är normaltillståndet. Man tar bort det i Finder > Inställningar > Allmänt > Klicka ur hårddiskar med mera (vad du inte vill se på skrivbordet). Inte i Lion då är det tvärt om! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Inte i Lion då är det tvärt om! Jaså, minsann! Det visar väl att jag inte kör detta iOS, då... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.