Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tysta ett program i OSX


Zeetwig

Rekommendera Poster

Hejsan! :)

 

Det finns få saker som windows har som mac faktiskt inte har. De två sakerna som jag stör mig mest på är:

1. Man kan inte spela alla spel direkt på mac

2. Det finns ingen volymkontroll som det finns på windows

 

Det första problemet är något som man tyvärr inte kan göra något åt om man inte vill använda bootcamp.

 

Det andra problemet kan man dock göra något åt. Jag har kommit på ett sätt att slå av ljudet på ett program, t.ex. en webbläsare, och det är verkligen praktiskt om man vill göra något på nätet som har ljud som inte går att stänga av, samtidigt som man vill lyssna på musik eller något. Så här gör jag:

 

1. Installera Audio Hijack Pro

2. Lägg till programmet som du vill tysta i listan

3. Tryck på "hijack" i AHP, programmet startar då om

4. Tryck på "mute" bredvid "hijack"

 

Nu kommer allt ljud som spelas upp av programmet att fångas upp av AHP, spelas in och tystas ner. Funkar helt okej, även om det är lite pyssel för att få igång det.

 

 

Anledningen till varför jag skapade denna tråd är eftersom jag vill hjälpa andra som har det här problemet, men även eftersom jag är nyfiken på om det finns några andra alternativt till detta. Så om någon har ett bättre sätt att göra detta på vore det toppen om ni kunde dela med er av det! ^^

 

Om detta redan är gammal skåpmat så ber jag om ursäkt för att jag tar upp saker som redan finns skrivna :/

 

 

(Btw om detta är fel sektion för detta så kan en moderator gärna flytta denna tråd :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Man kan inte spela alla spel direkt på mac

2. Det finns ingen volymkontroll som det finns på windows

Skall inte uttala mig om spelen - spelar nästan aldrig ngt själv, men om du installerat Win på datorn kan du väl alltid köra det via Virtualbox VMware eller Parallells utan att behöva stara om datorn.

 

Vilken volymkontroll menar du?

Om du går in i Systeminställningar->Ljud. Längst ner kan du kryssa i att den skall visas i menyraden. Det finns ju även "F-knappar" att sköta volymen med... inkl mute. Kanske jag missförstod ditt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj jag kanske var lite otydlig :S Med volymkontroll menar jag ett sätt att kontrollera volymen separat för olika program (så att jag kan tysta webbläsaren och sen välja volymen till itunes eller spotify till exempel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...