Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Zeetwig säger hej! :)


Zeetwig

Rekommendera Poster

Hejsan alla fruktisar! :)

 

Jag är en kille i de övre tonåren som håller på med musik och musikproduktion (på amatörnivå) på fritiden när jag inte går i skolan. Jag tycker även om andra saker, som att läsa, träna, spela datorspel och lyssna på musik. Min pappa är musiklärare, och ända sen han köpte sin 20 tums iMac för några år sedan har jag varit helt såld på just macar. Jag köpte min första mac, en macbook från 2006, för 3 år sedan, och den har varit mig mycket trogen sen den dag jag fick den. Den börjar dock bli en aning långsam vid det här laget... Jag håller som sagt på med musik, och spelar in och gör egna låtar. För detta använder jag Logic 9, och den gamla macbooken fick kämpa hårt med det :/ Därför har jag sen en månad tillbaka skaffat mig en iMac från 2011, och jag är mycket nöjd med mitt köp! ^^

 

Jag gillar mac eftersom det är enkelt att använda, alltid fungerar och är så himla mycket smidigare än windows. När jag skulle köpa min första egna dator (macbooken) så var det självklart att jag skulle ha en mac, eftersom jag inte hade så bra erfarenheter från familjedatorn (som var en windows). Nu har hela hemmet konverterat till mac, och även skolan har inskaffat macar, så jag är riktigt nöjd med att allting är så himla lätt och smidigt nu för tiden ^^ Tyvärr verkar jag vara den enda på hela skolan som tycker så :S Alla andra lyckas på något skumt sätt få sina datorer att hänga sig eller krångla och jag vet inte vad. Det är som om de inte vet hur man använder en dator... blink.gif

 

Hur som helst, anledningen till varför jag blev medlem på det här forumet var för att jag behövde hjälp med några saker (framförallt bootcamp- och windows-relaterade saker - ja, så fort windows är inblandat blir det strul -.-). Jag tänkte även att jag kanske kunde hjälpa andra, eftersom jag personligen tycker att jag har i alla fall någorlunda bra koll på diverse macrelaterade saker (detta har jag antagligen fått för mig eftersom alla utom kanske 3 personer på min skola är inkapabla att ens hitta systeminställningarna :o xP )

 

Sååå, där har ni min korta men mycket lyckade historia med apple ^^ Tack för mig!

 

ps. Om ni inte förstod varför jag kallade er fruktisar i början så tänk bara på vad företaget som tillverkar mac etc heter ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen! t2711.gif:yeahbaby:

 

 

 

så fort windows är inblandat blir det strul

Ja, det har de alltid haft ...ända sen Windows 1.0. ;):whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Hej och välkommen!

 

Här kommer du trivas!

 

pompoms.gifpompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till vårt mysiga kryp in hoppas att du kommer att trivas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Hej o välkommen till vårt forum :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...