Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Extern grafik...dum idé?

sgtspiff

Recommended Posts

Har bestämt mig för att köpa en mac till min bivande fru i bröllopspresent.

Ska va en laptop då hon inte har nytta av en stationär.

Valde MBA forumdelen för att allre helst vill jag ge henne en ny MBA (när jag säger ny så hoppas jag att det kommer en ny på WWDC).

Då dyker mitt problem upp:

Jag vill spela Diablo 3 med henne (enda sättet som jag själv får spela Diablo 3).

Jag har sett att det funkar på en MBA men bara knappt.

Finns det externa grafikkort till MBA?

Kan tänka mig köpa en MBP men aldrig större än 13 tum.

PC är tyvärr helt kört för det vägrar hon själv.

Ursäkta om jag avviker från ämnet, men dator i bröllopspresent?

Och grattis.

Tack o givetvis är det en morgongåva (utgick från att de flesta faktiskt inte vet vad det är).

Hittade något kort om MSI GUS II som kanske leveraras snart och kanske är kompatibel med mac.

Här finns en diskussion i forumet. Men ännu lär MSI:s lösning vara på utvecklingsstadiet. Du kanske får skjuta upp bröllopet... ;)

Är du på riktigt?Laptop som morgongåva?Gör såhär: Som morgongåva ger du henne ett trevligt smycke som passar att bäras med ringen till lite finare tillfällen. Sen ser du till att laptopen ligger och väntar när ni kommer hem från bröllopsresan.

Mattiasgbg

Tack o givetvis är det en morgongåva (utgick från att de flesta faktiskt inte vet vad det är).

Hittade något kort om MSI GUS II som kanske leveraras snart och kanske är kompatibel med mac.

Tänkte mer att en dator, även en Mac, känns lite väl kortlivat för tillfället.

Edit: iBamse ordsatte tankar.

Är du på riktigt?Laptop som morgongåva?Gör såhär: Som morgongåva ger du henne ett trevligt smycke som passar att bäras med ringen till lite finare tillfällen. Sen ser du till att laptopen ligger och väntar när ni kommer hem från bröllopsresan.

Vi kanske kan utgå från att TS känner bruden lite bättre än vad vi gör?

Joel Westerholm

Då dyker mitt problem upp:

Jag vill spela Diablo 3 med henne (enda sättet som jag själv får spela Diablo 3).

Jag har sett att det funkar på en MBA men bara knappt.

Nya Macar kommer sannolikt bygga på Intels Ivy Bridge-processorer och de har mer kräm i grafikkretsarna än föregångaren Sandy Bridge. Så det är möjligt att det fungerar på nya modeller, kolla in testerna efter att de nya Macarna släpps så lär du veta bättre.

Här kan du få ett litet hum om skillnaden, men tänk på att de här testerna är gjorda med en fullvärdig desktop-processor och du lär inte få ut så mycket ur en processor anpassad för en supersmal bärbar dator. Men dagens MBA använder en variant av Intel HD 3000 och jag skulle gissa att de nya kör Intel HD 4000 (om Apple inte snålar till och väljer HD 2500).

http://www.anandtech.com/show/5771/the-intel-ivy-bridge-core-i7-3770k-review/15

Kanske är så att hon redan fått det för pengar nog att köpa ett gäng iMacs....

Sen så känner jag henne väl nog att veta att det är en riktigt bra present.

OT:

Är ju bara topp Ivy Bridge som är HD 4000 såg jag nyss. Då lär väl MBA bli HD2500 om man känner apple rätt.

Jäkla knepig situation. Kan de inte bara stoppa in en extern grafikkrets i MBP 13 lagom till nya versionen kommer. Den ska ju va tunn nog att köpas dessutom.

Joel Westerholm

Är ju bara topp Ivy Bridge som är HD 4000 såg jag nyss. Då lär väl MBA bli HD2500 om man känner apple rätt.

Nu hinner jag inte gräva i detaljerna, men om Wikipedias lista är att lita på och är komplett så har alla mobila Ivy Bridge-processorerna HD 4000 inbyggt.

Vi kan nog räkna med att det blir en Core i5 3427U eller 3317U som hamnar i Macbook Air ifall den släpps snart, då det är de mest strömsnåla versionerna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ivy_Bridge_(microarchitecture)

Nu hinner jag inte gräva i detaljerna, men om Wikipedias lista är att lita på och är komplett så har alla mobila Ivy Bridge-processorerna HD 4000 inbyggt.

Vi kan nog räkna med att det blir en Core i5 3427U eller 3317U som hamnar i Macbook Air ifall den släpps snart, då det är de mest strömsnåla versionerna.

http://en.wikipedia....croarchitecture)

Det föll bort ett parentestecken i länken, här är den fullständiga: Ivy Bridge (microarchitecture).

Edit: FYI: Långa direktpostade länkar klipps ofta av, och blir då i regel brutna helt. Vet inte riktigt varför, det sker inte alltid. Kanske beror på vissa tecken i länken. Kan ju passa på och nämna det, eftersom Joel W ju sköter forumtekniken också... ;)

Joel Westerholm

Det föll bort ett parentestecken i länken, här är den fullständiga: Ivy Bridge (microarchitecture).

Edit: FYI: Långa direktpostade länkar klipps ofta av, och blir då i regel brutna helt. Vet inte riktigt varför, det sker inte alltid. Kanske beror på vissa tecken i länken. Kan ju passa på och nämna det, eftersom Joel W ju sköter forumtekniken också... ;)

Haha, bra där. Ja, det är sannolikt slutparentesen som strulade till det. Det är ett typiskt tecken som kan krångla.

Och förmodligen är det helt enkelt så att forumet inte tvättar bort alla tecken som kan ställa till det. Det börjar bli dags att uppgradera forumet ändå, ska se om det inte är något som är fixat i senare versioner.

Haha, bra där. Ja, det är sannolikt slutparentesen som strulade till det. Det är ett typiskt tecken som kan krångla.

Och förmodligen är det helt enkelt så att forumet inte tvättar bort alla tecken som kan ställa till det. Det börjar bli dags att uppgradera forumet ändå, ska se om det inte är något som är fixat i senare versioner.

:ThumbsUp:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...