Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone som mobilt bredband – datorn ser den inte


Malinka

Rekommendera Poster

Jag använder alltid min iPhone för mobilt bredband med min Macbook, utan problem. Nu skulle jag göra detsamma på min iMac på jobbet, eftersom vi har strul med det fasta bredbandet. Men det funkar inte.

 

När jag först satte in iPhonen, talade datorn om att det var en okänd enhet, som vanligt, men den hävdade att sladden inte var i (märklig kombo, tycker jag). Jag tänkte att det berodde på att jag tidigare använt min gamla iPhone, så jag tog bort iPhone-tjänsten i listan. (Det var nämligen lösningen på problemet när jag först började använda nya iPhonen i Macbooken.) Men nu går det inte att få fram den i nätverkslistan. Jag har plockat ut kabeln, startat om datorn, byt sladd, stängt av internetdelning och satt på den igen – det enda jag inte har gjort är att stänga av telefonen eftersom jag inte har den koden i huvudet.

 

Den syns i iTunes och sätter igång iPhoto, så uppenbarligen känner datorn av den. Bara inte nätverksinställningen.

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla inställningar i telefonen, du kanske valt att dela via bluetooth?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, det har jag inte. Stängde nu av Bluetooth för säkerhets skull också, och ingen skillnad. Grejen är också att det senast igår kväll funkade utmärkt med Macbooken, så det känns som om det är datorn snarare än telefonen som jävlas med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhonen är borta ur enheter under nätverksinställningar?

Vad händer om du klickar på + och väljer att lägga till den igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte, det borde jag ha sagt. :) Jag får inte upp något alternativ för iPhone (eller något som skulle kunna användas för usb-modem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera att du tar reda på koden för iPhonen och startar om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...