Snoopy72 Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 om ja kör flyttassistenten kan ja då väla att bara flytta foton t.ex o e dom isf kvar på den andra datorn (mac) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Nej du kan inte välja enskilda filer eller mappar . Om du läser i Hjälp Enklast är att flytta manuellt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoopy72 Posted May 20, 2012 Author Share Posted May 20, 2012 oki men allt ekvar på min mac som ja ska föra över ifrån till min imac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Flyttassistenten raderar INGET. Så om inte DU raderat finns allt kvar på den gamla Macen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 oki men allt ekvar på min mac som ja ska föra över ifrån till min imac? Ja visst..det kopierar bara Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsa58 Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Hej Jag är nybörjare på Mac OS X och försökte flytta filer från min PC med W7 till min Mac book pro med Lion med hjälp av flyttassistenten. Jag startade programmet men datorerna hittade inte varandra så jag avbröt. Då jag lite senare skulle gå in i PCn och logga in så säger den att mitt PSW är fel??? PCn är ansluten med tråd och macen på trådlöst. När jag installerade MBP så valde jag samma lösenord som jag har på PCn, kan det ha påverkat detta fenomen tro? Tacksam för hjälp Mvh Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.s Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Flyttassistenten är avsedd för flytt mellan två macar. Pw påverkas inte så du har gjort något annat. Betr första frågan kan man flytta enskilda filer och mappar, inte genom flyttassistenten men att starta 'från' macen firewireläge (alt + t nertryckt vid start) och sedan dra aktuella filer/mappar. W7pcn dyker upp med namn under 'delat' (se bif) på macenoch kan loggas på med 'anslut som' med angivande av rätt pw, (se bild2) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.s Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Sorry, du ska bara trycka ner 'T' för att starta i firewireläge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsa58 Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Hej Jag startade även migration assistent på pcn och den flyttar ju kontot ser jag i hjälpen, men det framgår ju inte att kontot låses på Pcn. Det är det största problemet just nu. Filerna kan jag flytta till MBP med en usb disk tänkte jag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.