iPhone97 Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Hej! Jag fick nyligen tag på ett amerikanskt presentkort på 10$ (via en app som heter JunoWallet) Jag bestämde mig då för att göra ett amerikanskt konto, eftersom presentkortet endast gäller i det amerikanska iTunes. Jag fyllde i fejk adress och istället för kreditkorts information fyllde löste jag in presentkortet. Jag laddade sedan nå'n gratis app och installerade den på min iPhone för att se så att det funkade vilket det också gjorde. Jag började sedan fundera på vilken app/appar jag skulle spendera mina 10 dollar på, och kom fram till att Apples egna app Pages skulle vara värd pengarna. Men när jag försökte ladda ner den, så säger iTunes att den vill ha reda på ett giltigt kreditkort, detta trots att jag hade löst in mina 10 dollar. Ska det vara såhär eller finns det något sätt att lösa det på? Mvh, Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gojlos Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Har för mig att det tillkommer skatt på beloppet. Gissar att du kommer över $ 10 och att det är därför det inte fungerar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhone97 Posted May 20, 2012 Author Share Posted May 20, 2012 Jaha, är det så illa. Och jag gissar på att det inte finns något sätt att slippa undan de här på? (Btw, tack för det snabba svaret) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.