ABSOLUTCLF Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Hej! Jag har med macbook med 10.6.8 på. Jag använder både Pages och word. Men det går inte att ändra det förvalda programmet att öppna dokument med till pages. Om jag ändrar på ett dokument med hjälp av informationsrutan så fungerar det, men klickar jag på ändra alla så byter den automatiskt tillbaka till microsoft word. Är det någon med 10.6 som kan testa om samma problem uppstår där ? Tacksam för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Vilken/vilka dokumenttyp är det? .doc? .rtf? .otf? Vilken version av Word (?) är dokumenttypen sparad med? Tyvärr kan jag inte testa, jag saknar Word... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Vilken/vilka dokumenttyp är det? .doc? .rtf? .otf? Vilken version av Word (?) är dokumenttypen sparad med? Tyvärr kan jag inte testa, jag saknar Word... Jaså, saknar du ord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Jaså, saknar du ord Precis, you got it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Mxyzptlk Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Alix lider ohne Worte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Du tog orden ur mun på mig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimeyard Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Hej! Jag har med macbook med 10.6.8 på. Jag använder både Pages och word. Men det går inte att ändra det förvalda programmet att öppna dokument med till pages. Om jag ändrar på ett dokument med hjälp av informationsrutan så fungerar det, men klickar jag på ändra alla så byter den automatiskt tillbaka till microsoft word. Är det någon med 10.6 som kan testa om samma problem uppstår där ? Tacksam för svar Har du testat att högerklicka på filen, välja "Öppna med" och sen välja "Annat…" och sen välja det program du vill ha och innan du klickar på OK, bocka i den lilla rutan som säger "Öppna alltid med" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABSOLUTCLF Posted May 22, 2012 Author Share Posted May 22, 2012 Det är word 2008. Dkumenten som krånglar är .pages dokumenten, .doc dokumenten går att ändra så att dom öppnar i pages. Det går att ändra dokument för dokument, men såfort jag kryssar i använd för alla så hoppas den tillbaka till word automtiskt.. Har inte testat att gå den vägen genom att klicka på annat, men borde väl vara samma som att gå genom info-rutan? Ska kolla när jag har tillgång tilm datorn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Menar du att du försöker få Pages att öppna dokument som Pages har sparat som Word-dokument? Annars brukar Pages öppna sitt eget format, givetvis, konstigt vore annars. Jag tror inte ens Word kan öppna Pages-formatet, fast där är jag osäker, jag saknar ju Word... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABSOLUTCLF Posted May 23, 2012 Author Share Posted May 23, 2012 Nej det är pages dokument, dom öppnas i word om jag inte väljer aktivt öppna med pages.. Skumt tycker jag också. Därför jag undrade om någon kunder testa som hade båda programmen och smma operativsystem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Det kanske finns en inställning i Word som associerar pages-filer med just Word. Du kan ju kolla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.