Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel bootbar lion usb


JeppNils

Rekommendera Poster

Följt guiderna som finns och försökt att skapa mig en bootbar lion usb.Har ett 8 gb usb minne och följt stegen i den klistrade guiden. När jag i sista steget trycker återskapa jobbar datorn en 15 minuter eller nått och sen kommer det upp en skylt.Fel vid återskapandet kunde inte återskapa kan inte tilldela minne.

Varför blir det här, vad ska jag göra?

 

 

Edit:3. Gå till Content – SharedSupport – InstallESD.img

Min fil heter .dmg inte .img

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle kunna länka till vilken guide du använder.

 

Filen ska heta .dmg, så de måste skrivit fel helt enkelt.

 

Svårt att veta varför det andra händer. Du skulle kunna göra återställningen själv istället.

Använd skivverktyg och återställ InstallESD.dmg till ditt USB-minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1337425915[/url]' post='1542927']

Du skulle kunna länka till vilken guide du använder.

 

Filen ska heta .dmg, så de måste skrivit fel helt enkelt.

 

Svårt att veta varför det andra händer. Du skulle kunna göra återställningen själv istället.

Använd skivverktyg och återställ InstallESD.dmg till ditt USB-minne.

 

 

Denna guide:

https://forum.macworld.se/topic/147410-skapa-bootbar-lion-dvd/

Funkar inte för mig alls

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De här instruktionerna?

Steg 1: Ladda ner OS X Lion från Mac App Store.

 

Steg 2: När du har hämtat, gå till mappen Program och hitta en kopia av Lion du just hämtat.

 

Steg 3: Högerklicka på den nedladdade filen och välj "Innehåll Visa paket".

 

Steg 4: Gå till "Innehåll" och hoppa in i "SharedSupport"-mappen och du hittar en fil med titeln "InstallESD.dmg". Kopiera över till skrivbordet.

 

Steg 5: Anslut en USB-flash-enhet till din Mac med minst 4GB minne. Vi är mycket föreslår att gå vidare med ett 8GB en bara för att vara på den säkra sidan.

 

Steg 5: Nu öppnar upp "Disk Utility" och dra InstallESD.dmg från skrivbordet till vänster sidofältet.Välj den bifogade USB från vänster sida och klicka på "partition" fliken.

 

Steg 6: Välj "1 Partition" från Volume Scheme rullgardinsmenyn. Välj "Mac OS Extended (journalförd)" från vänster.

 

Steg 7: Klicka nu på "Alternativ" längst ner. Välj "GUID Partition Table" och tryck på OK. Klicka nu på Verkställ längst ner till höger för att starta formateringen .. (OBS: Detta är kommer att radera alla data på din USB flash-enhet)

 

Steg 8: När enheten har formaterats, klicka på "Restore" (det är precis intill där du klickade på "Partition i steg 5).

 

Steg 9: Välj USB-enheten som du ansluten-in i steg 5 som "Destination" med InstallESD.dmg filen som "källa".

 

Steg 10: Klicka på Återställ och skriv in ditt lösenord. Detta kommer att skapa den avsedda Lion bootbar USB flash-enhet

 

Steg 11: Starta om din Mac med USB-enheten inkopplad Håll "Option"-tangenten på ditt tangentbord när du hör den berömda OS X start klockan. Du kan nu starta upp din USB-sticka därifrån.

 

Steg 12: Följ instruktionerna på skärmen för att installera OS X Lion.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1337431775[/url]' post='1542945']

De här instruktionerna?

 

Exakt, men efter steg 10 får jag felmeddelandet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Exakt, men efter steg 10 får jag felmeddelandet

 

 

Jag med! Varför funkar det inte? Har provat flera gånger nu. Hittar ingen lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering: Fick felmeddelandet precis i slutet av proceduren, men tog en chans och provade ändå. Det gick alldeles utmärkt, så nu sitter jag på en helt clean lion installation :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...