Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Klarar Macbook Air - Logic Pro?

blackwall

Recommended Posts

Halloj! Jag har en fräsh Macbook Air från Juni 2011. Hur pass bra klara den Logic Pro? Ska gå en kurs i de och tydligen har de flesta eleverna Macbook Pro 13" - stor skillnad prestandamässigt mellan MBA och MBP 13" ? Självklart kan man ha olika specar på burkarna men om man utgår från standard modellerna?

Hoppas ni kan svara på min fråga! Skulle betyda jätte mycket, tack på förhand!

Mvh Alex

grodkungen2

Halloj! Jag har en fräsh Macbook Air från Juni 2011. Hur pass bra klara den Logic Pro? Ska gå en kurs i de och tydligen har de flesta eleverna Macbook Pro 13" - stor skillnad prestandamässigt mellan MBA och MBP 13" ? Självklart kan man ha olika specar på burkarna men om man utgår från standard modellerna?

Hoppas ni kan svara på min fråga! Skulle betyda jätte mycket, tack på förhand!

Mvh Alex

Din dator klarar givetvis logic pro.

Det enda möjliga abret kan vara att MBA inte har ngn line in, vilket är bra att ha då man kan koppla in en gitarr rakt in i burken utan omsvep.

Men använder ni externa USB-inkopplade interface så är det lugna gatan, prestanda räcker utmärkt, men du tjänar som alltid mkt på att ha så mkt minne som möjligt även om flashdiskarna i MBA ger en väldigt snabb swapdisk om minnet skulle bli fullt.

Din dator klarar givetvis logic pro.

jasså, är det så?

Det enda möjliga abret kan vara att MBA inte har ngn line in, vilket är bra att ha då man kan koppla in en gitarr rakt in i burken utan omsvep.

Men använder ni externa USB-inkopplade interface så är det lugna gatan, prestanda räcker utmärkt, men du tjänar som alltid mkt på att ha så mkt minne som möjligt även om flashdiskarna i MBA ger en väldigt snabb swapdisk om minnet skulle bli fullt.

Aa okej men jag kommer inte köra med gitarr, i så fall blir det ett keyboard men tar för givet att det är usb anslutning på den.

Har 4 GB men det känns som processorn är lite klen? Dock så är SSD snabb så det kanske går hyfsat jämt ut?

sate1337en

Du behöver inte ens oroa dig. Datorn kommer att klara Logic Pro helt utan några problem. :)

• 2 weeks later...
hejhansson

Jag kör Logic Pro på min Air. Det är inga direkta problem. Dock om du ska spela större inspelningar med många spår så kan det bli lite tufft för datorn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...