Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur redigerar man .ifo-filer i iMovie?


johngnilsson

Rekommendera Poster

johngnilsson

Hej!

 

Jag är nybörjare på Mac (har en iMac, inköpt för 5 månader sedan) och behöver hjälp.

 

Har en DVD-skiva med en film på (filmad av mig med filmkamera modell Sony). Filmen ligger i en mapp kallad "VIDEO_TS". I den mappen ligger filer med namn "VIDEO_TS.BUP", "VIDEO_TS.IFO" och "VIDEO_TS.VOB".

 

Jag vill kunna redigera denna filmen i iMovie. Mappen VIDEO_TS, eller filerna som ligger i mappen, går inte att öppna i iMovie.

 

Har förstått att man behöver omvandla filerna för att få dem att fungera i iMovie. Laddade ner programmet MPEG Streamclip 1.9.3b7. Försöker nu få det att fungera genom att öppna programmet/filen "Utility MPEG2 Component Lion" som följde med när jag laddade ner Streamclip. Fungerar dock inte utan en rutan dyker upp som säger att jag behöver QuickTimeMPEG2.dmg installer file.

 

Var tusan hittar jag den filen? Har letat som en galning på datorn och försökt hitta svar här på forumet.

 

Mycket tacksam för tips, eller om det finns lättare sätt att omvandla filerna så att jag kan arbeta med min film i iMovie.

 

Stort tack på förhand!

 

//John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johngnilsson

Stort tack för er hjälp! Körde med HandBrake och det fungerade fint.

 

//John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...