Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Surfa på datorn med hjälp av iPhone?

Tampella

Recommended Posts

Hejsan!

Jo jag undrar om det går att koppla datorn till iPhonen så att jag surfar på telefonens nät. Förstod du vad jag menar? Hur gör jag? Jag har en MBP 13" och iPhone 4S. :-)

Se här

FartinAround

Borde funka utmärkt. Slå på internetdelning i telefonen. Där kan du välja namnet i wifi + lösenord, Gå sen in i wifi-inställningarna i din MBP - välj din telefon + ok :galetglad: använder alltid det när jag är ute och reser.

Hotellens wifinät lämnar här en del att önska...försiktigt uttryckt.. badtaste%20%2816%29.gif

oskarrosen

Eller så kopplar du in telefonen i datorn med sladd och delar internet på så sätt, det blir snabbast så och du laddar telefonen samtidigt.

FartinAround

Eller så kopplar du in telefonen i datorn med sladd och delar internet på så sätt, det blir snabbast så och du laddar telefonen samtidigt.

Du kanske skulle här förklara hur det går till rent praktiskt? Hint-hint. För våra foaramedlemmar som har skrivit och vill ha vår hjälp?

Tack för alla svar allihop!

Oskarrosen, jag säger som FartinAround. Hur menar du, hur gör man? Du Oskarrosen kan omöjligt veta hur erfaren jag är på detta område med Apple och Mac men jag är nybörjare helt å hållet. Ska jag ta laddar sladden och koppla till datorn alltså? Och sen då? Kommer det upp nån ruta?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...