Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ny Mac Mini på WWDC 2012?

woolie

Recommended Posts

Hej alla på Macworld Forum.

Jag sitter här och fundera på att köpa in en Mac Mini till mig. Men så tänkte jag det är ju WWDC om en månad ca.

Kommer det att komma en ny Mac Mini med då eller vad säger ryktena ?

Vad säger ni tycker ni jag ska vänta och se vad som kommer den 11 Juni ?

Tacksamman för Trevlig svara

Hade Emil

Minin är en fantastisk maskin redan som den är. Om du kan vänta så gör det men räkna inte med att du kan köpa en mini samma dag de berättar att den kommer. Sen kan man ju undra vad för revolutionerande som kan hända med en mini. galetglad.gif

Kanske.... den förra kom i fjol i juli och 2010-an kom i juni...2009 kom i juni... tyvärr så är den minst prioriterad.

• 1 month later...

Bumpar/lånar tråden lite...

Så här i efterhand så står det ju klart att det inte blev någon ny Mac Mini presenterad..

Men har det överhuvudtaget blivit någonting sagt om, eller kan man misstänka att det är någonting nytt i hårdvaruväg som borde vara på gång in i Minin ?

Jag funderar också över en mini server...

Ska nämligen flytta från huset till en liten 2'a snart och min stora big-tower-server blir nog svårplacerad då.

Men eftersom frun min tycker om utseendet på Apple's prylar, så skulle nog en liten Mini Server i kombination med ex. en Synology Nas kunna få en fin plats och dessutom vara en rejäl uppgradering från mitt nuvarande hemmabygge.

Tanken är hur som haver att plocka bort OS X server och köra in ESXi mm så småningom.

Men sist jag köpte en ny dator var min nuvarande mbp (late 2008) och då släpptes första mbp unibody bara någon månad efteråt., jag vart ju lite småsur då och vill helst inte göra om samma misstag igen....

Vad tror ni rävar här på forumet, kan det finnas något snaskigt i kommande Mini som är värt att vänta på, eller ska man våga satsa och köpa nu istället?

mvh

Andreas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...