Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Headweb i Apple TV?

fred6633

Recommended Posts

Jag funderar på att skaffa Apple TV.

Jag tycker att filmutbudet på Headweb är betydligt bättre än i iTunes Store. Jag såg att med aTV flash kan man surfa på nätet med Apple TV:s fjärrkontroll. Betyder det att man kan hyra filmer på Headweb och se dem i Apple TV?

Fredrik

aTV Flash funkar inte på senaste generationens ATV eftersom den inte går att jailbreaka (än). Så då får du köpa en 2:a.

Något som löser ditt problem är att köpa en Mac Mini istället. Då får du en dator + Headweb + iTunes, allt i ett. Du får en chock av prisskillnaden: Mac Mini är 4000 kronor dyrare whistling.gif

Något som löser ditt problem är att köpa en Mac Mini istället. Då får du en dator + Headweb + iTunes, allt i ett. Du får en chock av prisskillnaden: Mac Mini är 4000 kronor dyrare whistling.gif

Mac Mini verkar bra. Får dock fundera på om jag vill betala 5.000 kr för att slippa koppla Macbooken till TV:n...

Dessutom tillkommer ju ytterligare utgifter för mus och tangentbord.

Har du iPhone4/iPad? Då kan du köra Headweb till AppleTV via airplay. Men du måste köra i helskärmsläget (eller hette det med extern spelare?) vilket inte är normalläget. Du får inte med textremsorna då. Du får inte heller tillgång till hela filmutbudet eftersom att vissa filmer kräver flash och inte fungerar på iPhone/iPad. För att få full Headweb funktion så gäller datorn direkt till TV:n precis som de andra sagt.

För bättre (riktigt bra) filmutbud rekommenderar jag amerikanskt konto till AppleTV. Ganska bökigt med betalning tyvärr och du får ju inte svenska undertexter. Du får full-HD upplösning på filmerna om du spelar dem med AppleTV (version 3) vilket du inte får via iTunes om du hade hyrt via datorn.

Så båda varianterna har sina fördelar respektive nackdelar.. :fundersam:

Tack för svar.Jo jag har både iPad och iPhone. Det verkar svårare än jag hade hoppats.Det finns ju smart TV-boxar som kanske är ett alternativ.http://www.lg.com/se/tv-audio-video/video/LG-ST600.jsp

Med http://airparrot.com/ kan du streama från macbooken till atv:n.

Eller få väntar du tills mountain lion (osx 10.8) släpps i sommar, så konmer det med på köpet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...