DIF Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 hur ska jag kombinera för att få min MBP att skriva @ i BOOTCAMP -Windows 7 ? GÄRNA MASSOR AV TIPPS ! om MAC / Win olika tangent funktioner Hitils her jag bara saknat @ men det fins säkert fler tips & trix ? ? ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Borde vara Alt-gr. Dvs den högra alt-tangenten på ett mac-tangentbord. Samt en 2:a såklart. Tangenterna är belägna på nästan exakt samma ställe som på ett pc-tangentbord. Så om du inte hittar så kolla på närmaste pc-granne och försök testa knappar som är belägna på samma plats på tangentbordet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Det beror på vilken teckenuppsättning du valt i Windows. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Det beror på vilken teckenuppsättning du valt i Windows. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIF Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 HAR INTE VALT NÅGOT ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIF Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 Borde vara Alt-gr. Dvs den högra alt-tangenten på ett mac-tangentbord. Samt en 2:a såklart. Tangenterna är belägna på nästan exakt samma ställe som på ett pc-tangentbord. Så om du inte hittar så kolla på närmaste pc-granne och försök testa knappar som är belägna på samma plats på tangentbordet. Alltså Högra alt-tangenten + SNABELA ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Alltså Högra alt-tangenten + SNABELA ? Om du med "SNABELA" i detta fall egentligen menar 2-tangenten, så är svaret ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIF Posted May 16, 2012 Author Share Posted May 16, 2012 Om du med "SNABELA" i detta fall egentligen menar 2-tangenten, så är svaret ja. Det funkar hur bra som helst JIPPEEE jag kan skriva SNABELA i windows utan att släpa fram ett gammalt USB / Windows Taqnagentbord ! Irriterande Tack Koplimi ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.