Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mediaspelare , Boxee box


Faddersson

Rekommendera Poster

Faddersson

Hej hej.

 

Köpte en mediaspelare igår. Det blev en Western Digital WD Live Gen 3. Väldigt prisvärd för dom funktionerna den har. Jag installerar allt rätt, delar med mig mapparna i datorn men jag får inte det att fungera. Jag läser i manualen och gogglar lite och då hittar jag att tydligen fattas MAC OS X LION 10.7 något som heter Samba. Och vad jag förstår så använder WD sig utav samba för att dela och komma åt filer. Så det är bara att lämna tillbaka mediaspelaren. Vet någon hur man kan få den att fungera? Jag har sett att man kan ladda hem samba men när jag fick hem det förstod jag ingenting utav det. Jag vill inte behöva ladda hem och fixa en massa för att få det att fungera.

 

Vet någon om Boxee box fungerar felfritt till en MAC? eller om det är likadant med SAMBA där. För om inte kommer jag köpa mig en boxee box istället.

 

Med vänliga hälsningar

 

Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.boxee.tv/download#ipad Borde väl funka om du installerar boxee media mangager. Jag är inte säker men är också nyfiken då ja ska byta ut den datorn jag delar allt från till en mac.

 

Kan prova när jag kommer hem ikväll från bärbara för om jag minns rätt så när man väljer mediakällor så finns ftp, windows shared folders och något med mac där också.

Ska försöka komma ihåg de när ja kommer hem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faddersson

Tack! Boxee box d-link fungerade utmärkt till en MAC med hjälp av boxee media manager. Känner att jag kan leva med att ha den appen :). Tack !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På flashback hitta jag det här:

Någon som sitter med Mac OSX och kan förklara för mig vilka inställningar man måste göra<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); ">under NÄTVERK på Dlink Boxeen för att får WINDOWS SMB utdelning i macosx att fungera?<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); "><br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); ">Jag har följt denna guide http://www.youtube.com/watch?v=Ai8lGU-mX1U<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); ">och gjort exakt som honom.<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); "><br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); ">MEN boxeen hittar inte mina utdelade mappar under SMB<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); "><br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); ">Behöver jag ställa in några inställningar på boxen under kategorin nätverk ??<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); "><br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); ">Delar jag ut mappar genom APPLE FILING PROTOCOL så hittar Boxeen direkt!<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); ">men då kan jag inte lira rarade filer.<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); "><br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); ">Så jag vill nu testa Windows varianten på macen.<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); "><br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(227, 227, 227); ">HJÄLP ÖNSKAS ! blir helt galen snart!

Jag löste det nu , knappade in iP nummret själv, nu så delar jag ut via SMB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faddersson

Man behöver inte ens Boxee box media manager. Går hur bra som helst att dela genom AFP (Appel filing protocol) som finns att väla bland källorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte ens Boxee box media manager. Går hur bra som helst att dela genom AFP (Appel filing protocol) som finns att väla bland källorna.

 

 

Ja jag förstår inte varför folk ska blanda in Boxee media manager hela tiden för det har ingenting med att få Boxee Box att fungera mot en dator.

Boxee Media Manager är till för att streama media till sin iPad eller iPhone och inget annat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...