jesperw Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Hej alla, Jag har gjort följande: - Importerat bilder till Ipad med Camera Connection Kit. Alla bilder finns i "Importerade bilder" på Ipad. - Har synkat Ipad med min Win 7 dator. Var hittar jag bilderna på min dator? Jag hade hoppats att de skulle dyka upp i en mapp i "Mina Bilder", men tyvärr inte. Jag kan också tänka mig att browsa till bilderna på Ipad när den är ansluten till datorn, men jag fattar inte var jag hittar "Importerade Bilder". Jag kör IOS 5.1.1 och senaste versionen av Itunes för Windows. Någon som har några tips eller idéer? Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Bilderna överförs inte när du synkar i iTunes vad jag vet. Du får föra över bilderna med bildimport-program precis som man kan göra med digitalkameror. Eller så kan du använda explorer helt enkelt. http://support.apple.com/kb/HT4083 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Du kanske kan kika lite på Macroplants grejjer. iExplorer Phone to PC (180,43 kr) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperw Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 1337063968[/url]' post='1541877']Bilderna överförs inte när du synkar i iTunes vad jag vet. Du får föra över bilderna med bildimport-program precis som man kan göra med digitalkameror. Eller så kan du använda explorer helt enkelt. http://support.apple.com/kb/HT4083 Fast jag har ställt in i ITunes att bilder ska synkas. Dessutom så kopierades bilderna när jag anslöt IPad. Bilder som jag har på PC synkas till IPad. Det står även i bruksanvisningen som medföljer Camera Connection Kit att bilderna ska synkas till datorn. Några idéer? Jag har inga problem att hämta bilderna från IPad med Utforskaren, men jag hittar dem inte. Var på IPad lagras importerade bilder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperw Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 1337065567[/url]' post='1541884']Du kanske kan kika lite på Macroplants grejjer. iExplorer Phone to PC (180,43 kr) Tack, det är plan B om det inte funkar i ITunes, :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperw Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 Jag har hittat bilderna i Explorer. Det ligger en massa mappar med kryptiska namn som innehåller bilderna. Kanske inte så smidigt, men det funkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Ja jag vet inte hur det ser ut på din, men jag tycker det funkar riktigt smidigt. Kanske tar ett tag att komma in i. I a f, här ligger bilderna som kameran tar: <Telefonnamn>/Media/DCIM/100APPLE/ Och här ligger bilderna man synkat in från iTunes: <Telefonnamn>/Media/PhotoData/Sync/100SYNCD Bara att markera alla man vill ha, och sen dra över i någon mapp (drag'n'drop). Bilderna är med min telefon inkopplad. Kanske strukturen är annorlunda på en iPad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperw Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 Tack för skärmdumparna! Det ser enormt smidigt ut och lite mer lättnavigerat än Windows Explorer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Ja de är från programmet "iExplorer" ... ser det inte likadant ut i iExplorer för PC? (inte Win Explorer) Hittade en Windows-bild här: http://www.intensegamingtv.com/attachment.php?attachmentid=615&d=1319492746 Ser i a f DCIM-mappen och PhotoData. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.