dumle Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Jag har tidigare jobbat med Photoshop Elements på PC och det var enkelt att skriva ut de bilder jag markerade i Organizer. Nu hittar jag inte hur jag ska göra för att t ex skriva ut flera bilder på samma sida. Det blir bara en bild per sida. Vad i all världen gör jag för fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Antingen har programmet du använder en sådan funktion eller så använder du funktionen vid "Skriv ut…" som har det som val under Layout om jag minns rätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Jag har tidigare jobbat med Photoshop Elements på PC och det var enkelt att skriva ut de bilder jag markerade i Organizer. Nu hittar jag inte hur jag ska göra för att t ex skriva ut flera bilder på samma sida. Det blir bara en bild per sida. Vad i all världen gör jag för fel? Det vore kanske bättre att skriva vilket program du använder NU i stället för det du slutat använda. I många "foto"-program finns det sätt att skriva ut flera bilder på ett papper. Mer begränsat, men dock möjligt, är det som Hummel tipsar om: Under Layout väljer du sidor per ark. Funkar i (nästan) alla program. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumle Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 Jag jobbar fortfarande med Photoshop Elements 10. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 I Photoshop Elements 9 så väljer man "Contact Sheet" i menyn: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.