Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mac App Store

jaypowell

Recommended Posts

Hej, om det är någon som skulle kunna ge mig ett vägledande svar på min frågeställning hade jag varit evigt tacksam!

Fråga: Om jag har 2 stycken konton på mitt MAS hur reagerar programmen? kan jag fortfarande ha program installerad från konto 1 och sedan installera ett program från konto 2 utan att programmet från konto 1 försvinner eller beter sig konstigt?

Bakgrund: Anledningen till varför jag ställer denna fråga (givetvis efter att ha försökt söka ett begripligt svar själv utan något framgång) är för att jag har ett ----@gmail.com konto registrerat till mitt itunes/MAS och sedan när jag aktiverade min icloud tjänst fick jag en ----@me.com Jag vill gärna har mitt @me.com konto både till icloud och itunes/mas för att inför framtiden kunna utnyttja itunes match som det pratas mycket om! Nu har jag ju både inhandlat musik, appar, böcker osv. på mitt @gmail.com konto. Om jag nu låter (framför allt programmen för mac-datorn) ligga kvar och sedan övergå till mitt @me.com konto som huvudkonto och börja köpa nya program med detta ID, kommer datorn då att säga att programmen från konto 1 är obrukbara? (p.s. riktigt tråkigt att inte apple vill slå ihop 2 ID till 1. Jag kan inte vänta tills tjänsten introduceras i Sverige och hoppas på att de har löst problemet, då jag kontinuerligt köper nytt via dessa tjänster.. Det blir ju mycket pengar om allt måste handlas in på ett nytt ID i framtiden d.s.)

Är denna fråga redan belyst, ber jag om ursäkt (och ber gärna om riktigt länk för ämnet)

Ja du kan ha program installerade från flera konton i Mac App Store. Inget program tas bort från datorn för att du har flera konton.

Det som händer när du ska uppdatera något program, det är att du får en varning om att programmet tillhör ett annat konto och då får du logga in på det kontot för att kunna uppdatera programmet.

Tack för ett enkelt och tydligt svar... Då känner jag mig bekväm med att "överge" mitt gamla konto och sedan köra på med mitt nya ID.

För att göra det ännu tydligare. Fungerar iTunes app store på samma sätt som Mac app store ? Mvh

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...