Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetskopiering har fastnat

drakbruden

Recommended Posts

drakbruden

Jag har en Imac och säkerhetskopierar till en Time Capsule och nu har jag upptäckt att den sista kopieringen som gjordes var i oktober 2011. Sen dess har den stått och harvat i förberedelseläge. Hur ska jag få den att börja kopiera riktigt igen? Jag har sökt i support hjälpen på Apple sidan men jag hittar inget matnyttigt annat än att det här kan hända ibland.

KallisKling

Gör en analys i Skivverktyg eller nåt och se om det är något fel på disken...

Jag fick byta namn på min Time capsul för att få det att fungera. Den hette Lars Johansson Time capsul tidigare och jag satte dit en etta efter det namnet så nu heter den Lars Johansson Time capsul 1. Har för mig att jag gjorde detta i airportverktyget. Efter det fick jag börja om med en helt ny säkerhetskopia och sedan dess har det rullat på som det ska igen. Det går lite fortare om man gör den första säkerhetskopian med en nätverksladd i stället för att köra över WiFi.

drakbruden

Tack för tips! Jag försöker kolla men nu svarar inte skivverktyg utan den bara badbollar....

Borde inte behöva döpa om något. Men du kanske enklast löser det hela genom att börja om från början med TM.

drakbruden

Jag gjorde en säker start och då löste sig problemet med skivverktyget och badbollarna. Men tar tacksamt emot tips på hur jag börjar från början. Jag är inte helt hemma på datorer.....det är därför jag trivs så bra med Mac ;-)

drakbruden

Bytte namn men det hjälpte inte. Men sen raderade jag allt på skivavbilden och nu funkar det :-) ! Tack för alla tips, utan dem hade jag inte vågat rota!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...