Ohrstrom Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Som topic. Känns som det skulle vara smidigare att använda mitt Apple-ID på den gamla Mbp'n även om det är min hustru som ska använda datorn. Men hur påverkar det synkning med iTunes och med iCloud t ex? Rör det till det eller går det att hålla isär det hela? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Om hon kör med ditt Apple ID för iCloud och iTunes, så får ni samma synkningar. Dvs, hon får samma grejjer som du får - inklusive mejl, kalender, kontakter. Så det bästa är om hon kan köra ett eget Apple ID konto för iCloud. Då får hon sitt eget iCloud. Om man har ett Apple ID för iCloud, och ett annat för iTunes/AppStore så skiljer man iCloud från ens inköp. Då kan hon ha dina inköp i sin telefon, men ändå sitt iCloud. Dock, om ni senare vill använda tjänsten iTunes i iCloud, så kommer det inte att fungera eftersom den förutsätter att musiken är köpt med samma konto som iCloud-kontot. (tjänsten iTunes i iCloud är ännu inte aktiverad för Sverige men är på ingång här, det finns i flera länder i Europa redan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ohrstrom Posted May 13, 2012 Author Share Posted May 13, 2012 Ja jag insåg att även om det varit smidigt på vissa sätt så blir det för rörigt på andra sätt. Jaja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.