Maccisen Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Hej! Varför startar massa program varje gång jag startar upp datorn. Blir trött på att alltid stänga ner dessa. Hur styr jag detta!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacHedda Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Vilka program är det som startar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leni451 Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Systeminställningar - konton - ditt konto - startobjekt, där markerar du de program du inte vill ska starta och trycker -, så att de försvinner från startlistan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Lösningen ligger i att avsluta program istället för att stänga ner dem. Stänger du ner tar du ju bara bort fönstret och då är programmet ändå igång. På Mac stänger man inte ner program, som man gör i Windows, eftersom det stänger bara ner fönstret. Gå in på Arkiv - Avsluta. Och när du avslutar i datorn, så gå in på Äpplet - Stäng av. I rutan som kommer upp ha "Öppna fönster igen vid återinloggning" urbockad! Och om du laddar ner senaste Lion-uppdateringen så minns den inställningen. Utgångsläget är annars att detta är ibockat, och då startas de program som var öppnade när du startar datorn nästa gång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Dessutom kan det hända att det ligger program i Startobjekt som då startar automatiskt. Kontrollen är i Systeminställningar/Konton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maccisen Posted May 13, 2012 Author Share Posted May 13, 2012 Kalasbra svar! Annars har det alltid varit word, mail samt spotify som startat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Mail är förinställt i systemet att det ska startas varje gång har jag för mig. Om du högerklickar på ett program i Dockan så ser du "Alternativ - Öppna vid inloggning". Om "Öppna vid inloggning" är på så kommer programmet att starta varje gång du loggar in i datorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattiasgbg Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Mail är förinställt i systemet att det ska startas varje gång har jag för mig. Om du högerklickar på ett program i Dockan så ser du "Alternativ - Öppna vid inloggning". Om "Öppna vid inloggning" är på så kommer programmet att starta varje gång du loggar in i datorn. Inte hos mig. Hos mig startar bara itunesHelper (med Göm markerat) och SpeechSynthesisServer automatiskt. Har inte medvetet gjort några ändringar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.