Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ny app gör vinvalet lätt

ellajojo

Recommended Posts

Vilket vin är en ny app som gör det lätt att välja vin till maten

Välj bland 500 maträtter - få tre vintips till varje måltid.

Nu blir det betydligt enklare att välja rätt vin till maten när du handlar på Systembolaget. Vi har nämligen skapat en app med drygt 500 maträtter. Till varje rätt finns tre förslag på olika viner, där samtliga ingår i Systembolagets ordinarie sortiment. De viner vi valt kostar ofta mellan 80 och 120 kronor och rekommenderas av personer med mångårig erfarenhet.

Är du sugen på något gott redan i kväll? Ladda ner appen direkt, så blir det enklare att bestämma maträtt, lättare att välja vin och roligare att bjuda på middag.

vilketvin.se

http://itunes.apple.com/se/app/vilket-vin/id524362294?mt=8

Precis en sådan tjänst jag tänkte på igår kväll faktiskt. Jag är med i en vinklubb och där får man receptförslag med varje vin, men man vill ju handla på bolaget också. Och även om de är mycket kompetenta så blir ju matråden väldigt generella - "fisk och skaldjur" liksom, när jag kanske vill ha ett vin specifikt till bouillabaisse. Ska definitivt testas.

Önskvärt är även omvänd sökfunktion, jag utgår ofta från ett spännande vin och vill ha passande matförslag.

Det är möjligt att den omvända sökfunktionen dyker upp i nästa version. Det som dock är viktigt om det ska fungera är att i stort sätt alla viner i bolagets ordinarie sortiment är kopplade till en eller flera maträtter. Så vi jobbar vidare på det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...