Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Detected AMD Radeon driver version 11.1" NFS The Run


Fridericius

Rekommendera Poster

Fridericius

Hej, när jag ska starta mitt spel NFS: The Run på min Macbook Pro 17", får jag följande ruta där det står: Detected AMD Radeon driver version 10.4. The recommended driver version is 11.7 or later. Please update your drivers at http://www.amd.com/ before playing the game.

 

Jag har varit inne på amd.com och hämtat nya drivrutiner till mitt grafik kort, men det funkar inte ändå... Jag vet inte vad jag ska göra för att få det å funka? Har försökt googla efter en lösning men hittar inget svar...

 

Någon som haft samma problem och vet hur man löser det?

 

Mvh

Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för årsmodell av MBP 17" du har?

Antar du kör spelet i bootcamp? Vilken Windowsversion kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fridericius

jag kan ju tillägga att jag kör win 7 genom bootcamp, har amd radeon 6770m som grafikkort... Har som sagt laddat ner en massa olika drivrutiner men ingen har fungerat. sen så ska det stå att jag har v 11.1 och inte v 10.4.

 

Hoppas nån kan hjälpa mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att döma av texten är det bara en rekommendation. Du borde ju kunna spela i alla fall, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fridericius

precis i bootcamp kör jag, köpte datorn nu u år, februari, så antar att det är den senaste...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fridericius

nej kan inte spela, när jag trycker på ok så händer inget förutom att rutan stängs, spelet startar inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste versionen är ju 12.4, är det ens möjligt att hitta 11.1 på amd's hemsida?

 

Efter lite googlande så verkar 11.1 vara de drivers som följer med BootCamp installationen. De flesta verkar inte ha några problem med att lägga in AMD's egna catalyst drivrutiner vilket version 12.4 är den senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fridericius

Det löste sig, hittade och följde detta:

 

NOTE: The spoiler method is now considered the old method. I was getting mixed results from users. The newer method found among many sources seems to be the best for now. Please respond with your experiences and I'll be sure to add them to this original post. Thank you!

 

 

I'm running a brand new Mac Book Pro with an AMD Radeon HD 6770M video card, 8 gigs of ram on Windows 7 64-Bit and only seeing 15-20 FPS on LOW settings. Steve Jobs would be rolling in his grave right now! I was determined to find a fix.

 

For those of you that looked into fixing this similar issue, well you were probably like me. It has to be a driver issue! First instinct? Go to AMDs website and download the latest Catalyst Display Drivers.

 

You picked "Notebook Graphics" -> "Radeon HD Series" -> "Radeon HD 6xxxM Series" -> "Windows 7 - 64 Bit" and tried to install - I wish it were that easy!

 

If you followed this first instinct, chances are you received an error when trying to install your driver.

 

"AMD Catalyst Mobility cannot be downloaded due to incompatible hardware/software on your computer. Your computer does not contain a proper graphics adapter."

 

Huh?

 

As of now, the beta Catalyst Drivers seem to be working. To successfully install these drivers, follow the steps below.

 

Uninstall Old Drivers

 

Download CCleaner

Shutdown ALL Catalyst Processes

Right click on toolbar

Click "Start Task Manager"

Drag open the "Description Pane" to easily identify any Catalyst processes running

Right click all Catalyst processes and click "End Process"

Run CCleaner

Select Tools

Uninstall tab

Uninstall "AMD Catalyst Installer Manager"

Delete AMD/ATI Folders

My Computer -> C: (windows install) -> Delete any AMD/ATI folders that relate to your display drivers...->Program Files (x86) -> Delete any AMD/ATI folders that relate to your display drivers

Remove current drivers

Control Panel -> Device Manager

Open "Display Adapters"

Right click on "AMD Radeon HD * (Your Card)

Click "Uninstall"

 

 

*Restart your computer

 

Install Beta Catalyst Drivers

 

Download Beta Drivers

Open Download folder

Double click "amd_catalyst_12.1_preview_windows_vista_7.exe "

Walk through install wizard

 

 

*Restart your computer

 

With these drivers, I can run Medium settings at 30FPS however I prefer smoother play so I run Low Default settings at 60FPS in Fullscreen mode.

 

My Catalyst settings:

Anti-Aliasing: 4x

Anisotropic Filtering: 4x

Tesselation: AMD Optimized

Catalyst A.I.: Performance

Wait for vertical refresh: Always Off (Performance)

Anti-Aliasing Mode: Multi-sample AA (Performance)

OpenGL Settings: Triple buffering selected

 

These settings work for me. I am by no means an expert so PLEASE post your settings if you find better performance from your card. I still can't believe I can only run Medium at 30FPS with this Mac Book Pro.

 

Thank you and hopefully you find this helpful.

 

Old Method (still may work for some folks if new method does not):

 

 

 

 

tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...