kaffemax Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Min vita MacBook mid 2010 har blivit riktigt seg efter senaste Lion uppdateringen, den svarar ibland inte måste starta om den och när man startar den så är den väldigt seg ibland. Innan senaste uppdateringen märkte jag inte någonting med den, den var lika snabb som när jag köpte den i januari 2011. Vet nån vad som skulle vara fel? Har nån annan märkt nån skillnad? Har uppgraderat den med 4 GB ram och jag har mer än hälften kvar på hårddisken. Tacksam för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Intressant, för min blev faktiskt snabbare... Nu startar min dubbelt så snabbt jämfört med innan (den var inte seg i uppstarten innan direkt, men nu är den ändå snabbare) och hela datorn känns som den har fått lite mer sprutt i sig. Prova säker-start, kör reparera skivbehörigheter. Kan ju vara något program som strular som inte är helt kompatibelt. Se till så du har de senaste uppdateringarna / nyaste versionerna av de program du använder. Se även till så inga gamla Power PC program ligger kvar i datorn, även om de inte användas utan bara ligger på hårddisken har jag märkt det kan bli strul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted May 12, 2012 Author Share Posted May 12, 2012 Intressant, för min blev faktiskt snabbare... Nu startar min dubbelt så snabbt jämfört med innan (den var inte seg i uppstarten innan direkt, men nu är den ändå snabbare) och hela datorn känns som den har fått lite mer sprutt i sig. Prova säker-start, kör reparera skivbehörigheter. Kan ju vara något program som strular som inte är helt kompatibelt. Se till så du har de senaste uppdateringarna / nyaste versionerna av de program du använder. Se även till så inga gamla Power PC program ligger kvar i datorn, även om de inte användas utan bara ligger på hårddisken har jag märkt det kan bli strul. Tack så jättemycket för bra tips ska kolla detta sen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Efter man lagt in massa uppdateringar kan det vara smart att reparera skivbehörigheter i skivverktyget samt kontrollera och vid behov reparera skiva. Hur ser processor och minnesanvändningen ut i aktivitetskontrollen när datorn upplevs seg? Ibland "svarar den inte" vad händer då? Snurrande badbollen? Fryser datorn? Är musmarkören orörlig? Reargerar inte på musklick? Ändrar sig klocka och batterimätare när den "inte svarar" Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted May 12, 2012 Author Share Posted May 12, 2012 Efter man lagt in massa uppdateringar kan det vara smart att reparera skivbehörigheter i skivverktyget samt kontrollera och vid behov reparera skiva. Hur ser processor och minnesanvändningen ut i aktivitetskontrollen när datorn upplevs seg? Ibland "svarar den inte" vad händer då? Snurrande badbollen? Fryser datorn? Är musmarkören orörlig? Reargerar inte på musklick? Ändrar sig klocka och batterimätare när den "inte svarar" Dels så kommer badbollen upp när man ska precis logga in och har skrivit lösenordet inte varje gång men det har hänt ett par ggr, sen när jag är vid skrivbordet så öppnar jag t. Ex systeminställningar så hoppar den till och det visas ingen symbol och det tar ovanligt lång tid att starta systeminställningar... sen kommer symbolen tillbaks och programmet öppnas... Efter jag har haft igång datorn ett tag så är den som vanligt igen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted May 12, 2012 Author Share Posted May 12, 2012 Nu har jag kört en säker start och reparerat skivbehörigheter, nu känns den mycket snabbare igen Tack för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.