Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej ansluta via WIFI


Rille.

Rekommendera Poster

Har en riktigt drygt problem på min Ipad 32 GB WIFI (1g). Det går helt enkelt inte att få ip address via WIFI.

 

Jag kan se och "ansluta" (lösenord godkännes for WIFI) till olika nätverk, men symbolen WIFI kommer aldrig upp och i nätverksinställningar får jag aldrig någon ipaddress.

Dom olika näten jag har testat anslutit emot fungerar bra för ett par Iphones samt mina macbooks. Så access punkterna verkar ok.

Om jag kör internetdelning från iphonen så kan ipaden ansluta och det går att surfa.

 

Har provat att starta om, både vanligt och hårt (home + power).

Upgraderat till senaste mjukvaran

Återställt den via iTunes

 

Den var jailbreakad innan uppdateringen till 5.1.1, man tycker inte det skall ha någon betydelse.

 

Börjar få slut på saker att testa, någon som har något tipps?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet va att jag fick decline på DHCP requesten från Ipaden. Har inte hunnit kollat varför jag fick declinen.

Men genom att tilldela MAC id:t en address i routerna så kan jag få igenom det och Ipaden får en ipaddress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet va att jag fick decline på DHCP requesten från Ipaden. Har inte hunnit kollat varför jag fick declinen.

Men genom att tilldela MAC id:t en address i routerna så kan jag få igenom det och Ipaden får en ipaddress.

Är dhcp-servern igång?

Gör du någon liknande dedikerad tilldelning till övriga datorer?

Har du något MAC-filter på routern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är dhcp-servern igång?

Gör du någon liknande dedikerad tilldelning till övriga datorer?

Har du något MAC-filter på routern?

 

Japp, DHCP servern är igång (den svarar på requests från andra enterter)

Vissa eneter sitter på dedikerad (dom som sitter på tråd) men mobila enheter, typ iphone/ipad och datorer har ej någon reserverad IP.

Japp, kör med access filter, dock så finns paddans MAC med där och är tillåten. Har även testat slå av access filteret utan resultat.

 

Får försöka lista ut varför jag får declinen, när jag orkar. Nu fungerar det ju för tillfället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...