Kanglou Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Tjena!har jailbrekat min atv 2 och har nu tänkt att köra xbmc på den.Men hur kommer man in i atv i terminalen?öppnar man en ny anslutning eller vad väljer man sedan skriver man in ssh root@ min ip adress eller?Någon som har en bra guide till detta?Eller finns det något annat än xbmc som är bättre för film via wifi nätet? Danne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
underhillse Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Tjena!har jailbrekat min atv 2 och har nu tänkt att köra xbmc på den.Men hur kommer man in i atv i terminalen?öppnar man en ny anslutning eller vad väljer man sedan skriver man in ssh root@ min ip adress eller?Någon som har en bra guide till detta?Eller finns det något annat än xbmc som är bättre för film via wifi nätet? Danne. Hej! Välkommen till en ny värld med din ATV2 Här har du en guide, http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Install_XBMC_on_Apple_TV_2 Annars kan jag rekommendera , http://firecore.com/atvflash-black NaviX ska du ladda ner med Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jixie Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Den här killen har väldigt bra Apple Tv videor och länken där är till hur man installerar XBMC på Apple Tv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanglou Posted May 11, 2012 Author Share Posted May 11, 2012 Tackar! Tittade på youtube ang naviX vad får man mera än xbmc?Eller är det ett program i xbmc?Fick inget riktig grepp vad det va. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanglou Posted May 11, 2012 Author Share Posted May 11, 2012 Fan blir tokig på xbmc installationen.Gör alla steg dvs jag kopierar allt som står trycker enter.Sedan tar det ju en stund så laddar den ner info till atv'n.Men sista grejen alltså när jag skriver reboot och trycker enter så stängs ju atv'n av och sedan börjar lampan att blinka fort och iTunes loggan visas på tv'n och usb kabeln.Då dör den helt plötsligt har testat 2ggr nu.Vad är det som händer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jixie Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Fan blir tokig på xbmc installationen.Gör alla steg dvs jag kopierar allt som står trycker enter.Sedan tar det ju en stund så laddar den ner info till atv'n.Men sista grejen alltså när jag skriver reboot och trycker enter så stängs ju atv'n av och sedan börjar lampan att blinka fort och iTunes loggan visas på tv'n och usb kabeln.Då dör den helt plötsligt har testat 2ggr nu.Vad är det som händer? Det är ett tethered jailbreak, dvs du kan inte starta om den utan att boota tethered med hjälp av Ses0npass igen. Koppla in atv:n till datorn starta Seas0npass och klicka på "Boot Tethered" och gör sedan det som står. När du sedan gjort det bör det funka igen, du får inte bryta strömmen när du flyttar den. Jag antar att Apple Tv:n har version 5.0 (iOS 5.1). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.