iPhone97 Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Hej! För nå'n månad sen blev jag tipsad om hemsidan "Freemyapps" där man samlar på sig krediter genom att ladda ner sponsor appar, som man sedan kan lösa in mot koder, som man i sin tur löser in mot en specifik app i Appstore. Super! Tänkte jag, och började glatt ladda ner sponsor apparna. Men när jag kom till botten på sidan, så står det att de endast får lösas in i det amerikanska Appstore. Jag har inget amerikanskt iTunes konto, men det skulle jag gärna fixa om jag kunde få svar på min fråga: Hur reagerar iTunes när man kopplar in telefonen i datorn? (Om man har appar som är både från ett svenskt konto och ett amerikanskt) Kommer den bryskt börja radera alla appar som är inköpta med det svenska kontot, eller kommer iTunes inte att göra någonting? Mycket tacksam för svar! Mvh, Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Suhr Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Jag har ett engelskt konto på itunes och mitt svenska. Det är inget problem att blanda appar från dessa båda konton på min iPhone och iPad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kvick10 Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Men då kan du inte ha visa kort inlaggt för isåfall måste du ha ett amerikanskt kort.. Men du kan ha utan kort Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhoneReservdelar.se Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Vissa appar kollar även din ip adress, så du kan behöva en vpn för att få appen att fungera Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhone97 Posted May 12, 2012 Author Share Posted May 12, 2012 Har nu testat och ladda ner en app och föra över den...och det fungerade galant! Tack för all information! Och iPhoneReservdelar.se, vad är vpn? (Har hör/läst det 100-tals gånger, men aldrig tagit reda på vad det är.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 http://sv.wikipedia.org/wiki/Virtual_private_network Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.