Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med musplattan (gör lite som den vill)

vaderse

Recommended Posts

Hej alla,

Musplattan på min Macbook PRO 13" från Maj 2010 har börjar leva sitt egna liv... Muspekaren kan fara omkring lite som den vill och klicka och ha sig..ungefär som när man är lite blöt om fingret.. Det skumma är att den emellan åt fungerar bra för någon minut. Har läst runt på forumet och det verkar som att det kan ha att göra med ett uppsvullet batteri.. Har testat att skruva bort bakstycket och kika lite på batteriet och jag tycker mig inte se att det skulle vara något speciellt med det och batteritiden är ungefär som den alltid har varit..

Finns det något jag kan testa göra? Antar att man kommer åt musplattan om man tar bort batteriet... är det värt att ta bort batteriet och se efter om det är något man kan rengöra eller liknande?

Tack på förhand!!

Batteriet sitter med "Trilobe" skruvar vilket är svårt att få bort med vanliga mejslar. Men det finns inte så mycket att göra under batteriet med dina symtom. Du behöver en ny Trackpad.

Det skadar ju inte att titta under batteriet om du har möjlighet att få bort det men jag tror tyvärr inte att du kan göra något åt Trackpaden utan att byta den.

Du har inte råkat att ställa in Trackpaden så att när du klickar på något ställe att du bara touchar den och inte trycker ner hela Trackpaden? eller är det pilen som rör sig av sig själv på skärmen?

Själva muspekaren rör på sig av sig själv... och ibland är det som att den vore nedtryckt också.. väldigt irriterande.. :-) Jag fick en prisuppgift på 1100:- för själva delen från ett företag här i GBG.. såg också att det finns rätt bra med delar på engelska ebay för 300-400:- med frakt. Kikade även på blocket och tradera men hittade inga delar ute där. Lutar åt att beställa från ebay eller finns det något annat ställe som man kan beställa ifrån?

Ingår det inte montering i de där 1100Kr tycker jag du ska leta upp en annan verkstad. Så dyr är inte en

922-9525 Trackpad

Where Used: MacBook Pro (13-inch, Mid 2010),MacBook Pro (13-inch, Mid 2009)

Märkligt, men jag har samma problem med min Magic Trackpad (trådlös). Har en MBP 15" mid 2010 som står i en HengeDocks, kopplad till en Cinema Display, och ville ha trackpad-funktionen. Skaffade Magic Trackpad för en knapp månad sedan, men den har börjat göra precis som din trackpad. Provade att byta batterier och flytta undan mobil och all Bluetoothutrustning, men inget hjälper. Däremot kan den ibland bara börja fungera en stund, för att sedan återgå till fladdrandet. Mycket irriterande. I mitt fall kan det inte vara något svullet batteri som är orsaken, men ingen verkar ha något förslag på lösning. Mjukvarufel?

Hej alla,

Musplattan på min Macbook PRO 13" från Maj 2010 har börjar leva sitt egna liv... Muspekaren kan fara omkring lite som den vill och klicka och ha sig..ungefär som när man är lite blöt om fingret.. Det skumma är att den emellan åt fungerar bra för någon minut. Har läst runt på forumet och det verkar som att det kan ha att göra med ett uppsvullet batteri.. Har testat att skruva bort bakstycket och kika lite på batteriet och jag tycker mig inte se att det skulle vara något speciellt med det och batteritiden är ungefär som den alltid har varit..

Finns det något jag kan testa göra? Antar att man kommer åt musplattan om man tar bort batteriet... är det värt att ta bort batteriet och se efter om det är något man kan rengöra eller liknande?

Tack på förhand!!

Hej!

Jag hade samma problem med en MBp 15 från 2007. Jag löste det tillfälligt genom att lägga lite ihoprullat papper bakom batteriet. Då fungerande det förmodligen pga att glappet i kontakten (till trackpaden) försvann. Tyvärr så funkade det bara några månader. Var således tvungen att köpa en trackpad på ebay och få den monterad. Jag vet inte om detta funkar på unibodyn. Googla lite på problemet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...