Karlenok Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Hej! jag förstår mig inte på att när jag t.ex. (skypar) väljer datorn den inbyggda mic'en istället for min externa (den är inkopplad) och det kan vara lite irriterande då man har en massa bakgrundsljud. så hur får jag datorn att välja mic'en från mitt headset istället för den inbyggda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Du går in i inställningarna för skype och väljer den externa mikrofonen istället för den interna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Testa håll inne ALT och klicka på högtalaren listen bredvid klockan och se om du har något lämpligt alternativ under "Enhet för inljud:" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted May 11, 2012 Author Share Posted May 11, 2012 ok, tack! ska testa det så fort jag får chansen =D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted May 11, 2012 Author Share Posted May 11, 2012 hmm... men nu står det att jag har valt den externa men den använder ändå den inbyggda, eftersom den externa sitter på mitt headset så ska man inte höra bakgrundsljud men det hör man endå? har testat på min iphone och ipad och där fungerar det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.