Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows i Bootcamp och Parallells...


FredSaf

Rekommendera Poster

Hej,

 

ibland behöver jag kunna köra Windows "original" (tro det eller ej...) och jag undrar om det går att använda samma Windowsinstallation under både Bootcamp och Parallells? D.v.s. om jag installerar Windows under Bootcamp med egen partition: Kan jag då välja att enbart starta med denna ("Windows only") eller om jag startar i Mac-läge använda samma Windowspartition men då med/via Parallells? Eller gör Parallells Windows-partitionen till "sin" och jag kan inte längre använda den via Bootcamp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

ibland behöver jag kunna köra Windows "original" (tro det eller ej...) och jag undrar om det går att använda samma Windowsinstallation under både Bootcamp och Parallells? D.v.s. om jag installerar Windows under Bootcamp med egen partition: Kan jag då välja att enbart starta med denna ("Windows only") eller om jag startar i Mac-läge använda samma Windowspartition men då med/via Parallells? Eller gör Parallells Windows-partitionen till "sin" och jag kan inte längre använda den via Bootcamp?

Funkar utmärkt att göra som du beskriver.

 

Installera Bootcamp FÖRST.

Sedan talar du om för Parallels att den ska använda Bootcamp-partitionen.

 

Efter det kan du köra Bootcamp-partitionen under Parallels eller starta i Windows "original".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar utmärkt att göra som du beskriver.

 

Installera Bootcamp FÖRST.

Sedan talar du om för Parallels att den ska använda Bootcamp-partitionen.

 

Efter det kan du köra Bootcamp-partitionen under Parallels eller starta i Windows "original".

 

TACK! Det var det jag hoppades på (och varför tvivlade jag?? Klart de hade tänkt på det...) biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...