Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Laddar inte och beter sig allmänt konstigt

Sasstra

Recommended Posts

Har en 13" MacBook sen september 2010 och aldrig haft några problem med den alls, förutom nu.

Det började med att jag märkte att den inte laddar, lampan på laddaren lyser inte eller något. Sedan när jag skulle sätta i HDMI adaptern så svartnar skärmen snabbt, som om den reagerar på sladden, men återkom till original skärmen, sen svartnade den igen och återkom. Så höll det på tills jag tog ut sladden. Lät datorn vara avstäng i 24 timmar och när jag startade den igen verkade den normal, men fick ett meddelande som liknande

" fil cfghrh.(någonting) vill ha åtkomst till internet.) så fick jag acceptera eller avböja. Fick två liknande meddelanden men avböjde dem båda. Sen så blev datumet på datorn 01 januari 2008.

Tog med datorn till vår Macaffär, han testade med sin laddare och den laddar. Han provade min laddare och den LADDAR! Sjukt frustrerande. Han gör en snabb genomgång på datorn och allt verkar fungera som det ska, alla uttag och allt. Jag skulle prova laddaren i andra uttag i lägenheten. Har gjort det nu och den laddade i ca 2min sen slutade den.. Eventuellt glapp i sladden men har snurrat på en och provat allt utan resultat. Men allt annat verkar så konstigt... Jusdet, efter jag startat om datorn efter att den var avstängd i 24 timmar dog den av sig själv. Sen fick jag felmedelandet. Detta hände en gång innan jag åkte till affären och hände efter att jag varit där.

Någon som känner igen detta problem? Känns så surt att den funkar när man lämnar in den, i värsta fall får man lämna in den på betalande service.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...