Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byte från mac pro till imac


alex89

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en mac pro

Spec

En 2,8 GHz Quad-Core Intel Xeon "Nehalem"

3 GB (3 x 1 GB) ram

SSD ocz 120 gb vertex 2

1 TB 7200 rpm Serial ATA-hårddisk på 3 Gb/sek

två st 640gb

500gb disk.

samt en NEC multiSync EA 231WMi

Systemet är ca 1,5år gammalt

Alla orginal förpackningar och apple protection plan finns.

 

Det var meningen från början att jag skulle använda denna mac till CAD, men det blev aldrig av.

Det jag mest gör med datorn är att lyssna på musik, surfa, spela lite starcraft 2 ibland, kolla film då och då.

 

Jag tänkte nedgradera mig eftersom jag inte använder denna datorns fulla potential!

 

Nu till frågorna: Vad tror ni jag kan få detta paket?

Kan en imac passa till mina behov som tex Starcraft 2?

Borde jag vänta till Imac uppgraderas?

eller har ni något annat förslag på en mac som skulle passa mig?

 

Ett alternativ jag tänkt på är att behålla skärmen och koppla en bärbar till den så jag har en dator som jag kan ha i skolan osv.

En annan fördel som skulle vara med den bärbara är att jag då kan koppla in den till min stereo anläggning på ett lättare sätt!

 

Tacksam för svar!

 

MVH Alexander

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hunter_78

Hej!

Jag har en mac pro

Spec

En 2,8 GHz Quad-Core Intel Xeon "Nehalem"

3 GB (3 x 1 GB) ram

SSD ocz 120 gb vertex 2

1 TB 7200 rpm Serial ATA-hårddisk på 3 Gb/sek

två st 640gb

500gb disk.

samt en NEC multiSync EA 231WMi

Systemet är ca 1,5år gammalt

Alla orginal förpackningar och apple protection plan finns.

 

Det var meningen från början att jag skulle använda denna mac till CAD, men det blev aldrig av.

Det jag mest gör med datorn är att lyssna på musik, surfa, spela lite starcraft 2 ibland, kolla film då och då.

 

Jag tänkte nedgradera mig eftersom jag inte använder denna datorns fulla potential!

 

Nu till frågorna: Vad tror ni jag kan få detta paket?

Kan en imac passa till mina behov som tex Starcraft 2?

Borde jag vänta till Imac uppgraderas?

eller har ni något annat förslag på en mac som skulle passa mig?

 

Ett alternativ jag tänkt på är att behålla skärmen och koppla en bärbar till den så jag har en dator som jag kan ha i skolan osv.

En annan fördel som skulle vara med den bärbara är att jag då kan koppla in den till min stereo anläggning på ett lättare sätt!

 

Tacksam för svar!

 

MVH Alexander

 

 

 

Jag tycker att en MBP skulle passa dig alldeles utmärkt. Jag själv använder mig av en MBP med Apples 27 Led skärm och det fungerar optimalt.Jag behöver ha med min MBP lite överallt pga politiska uppdrag m.m.

 

Jag använder MBP till allt: Office, video/film, iPhoto, Aperture numera, Webb, och även spel som Starcraft 2 och Diablo III. Jag själv sitter på en MBP mid 2010 med 8 GB Ram och SSD och jag är mega nöjd och det fungerar smidigt med ACD 27.

 

Vid jobb och mycket skrivande så kör jag med ACD 27 för det är enklast med att ha flera dokument m.m. annars blir det laptop i knäa när jag gör allt annat, vilket är mycket praktiskt. Man blir inte låst till ett ställe utan kan variera sin arbets/nöjes plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog oxå MBP PÅ ALLA SÄTT !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...