Taralom Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Jag har köpt en iPhone 4s och ska fixa mobilsurf till den. Men jag vet dock inte hur stort jag bör ha. Jag kommer självklart försöka koppla upp mig på wifi så mycket jag kan, annars kommer jag väll vara ute på internet (typ fb, twitter, instagram, bloggar och så) en del. Men jag kommer även använda spotify på mobilen, ungefär 2, kanske upp till 3 timmar per dag. Kommer däremot inte kolla på massa videor eller stvplay (och liknande sidor). Vad tror ni att jag behöver? Är 1GB för lite? Link to comment Share on other sites More sharing options...
iBamse Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Skulle tro att det räcker rätt bra. Blir det tajt så kan du fixa lite med inställningarna i Spotify så det blir snålare. Först kryssar du i "available offline" för så mycket musik som möjligt och ser till att sync over 2g/3g är avstängt. Om inte detta räcker (om du nu absolut måste spela helt ny musik hela tiden) så kan du ställa ner kvaliteten på musiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Jag tycker 1GB räcker inte långt och då använder jag mest FB,surfa,ladda ner några podcast,mail och Photobucket.Om det inte sitter i pengarna skulle jag ta högre mängd är 1GB om jag vore du. Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenclick Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Jag har en begränsning på 1Gb därefter bromsas hastigheten. Den enda gången jag har kommit upp i den gränsen var när jag live-strömmade sportsändningar från SVTplay under vinter-OS. Jag använder telefonen rätt ofta för t.ex Spotify men inte på arbetstid då jag har en annan iPhone till det och den hanterar bara epost och större bilagor som pdf:er och presentationer som heller inte kommer upp i några mängder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.