02simond Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Min kompis hade problem med sin vänstra högtalare så jag testade att koppla in min iPhone till systemet. Det funkade bara på högra högtalaren och sen krasha iPod-appen. Hela min polares dator krasha när han försökte spela upp musik från den till systemet. Idag när jag skulle lyssna i hörlurar så funkade inte vänstra kanalen. Testade med andra lurar och samma problem med dem. Testade att spela upp via airplay och det funkade i stereo. Alltså på nåt jädra sätt så har hans högtalare bränt min vänsterkanal! Hur är det möjligt och vad kan jag göra åt det? Väldigt tacksam för hjälp i denna kluriga fråga Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Ifall högtalaren skickar ut stark ström/hög spänning i hörlurskontakten så kan den ju förstöra vad som helst som du ansluter. Har du backup på allt du har i iFånen? Testa då en återställning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
02simond Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Ifall högtalaren skickar ut stark ström/hög spänning i hörlurskontakten så kan den ju förstöra vad som helst som du ansluter. Har du backup på allt du har i iFånen? Testa då en återställning. Men högtalarsystemet ska väl inte göra så, något måste ha gått riktigt fel inuti bland kopplingarna då eller? Ok ska testa detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Men högtalarsystemet ska väl inte göra så, något måste ha gått riktigt fel inuti bland kopplingarna då eller? Om min teori stämmer så är högtalarna helpaj, ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
02simond Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Om min teori stämmer så är högtalarna helpaj, ja. Återställde den och vänstra kanalen funkar fortfarande inte Är det nåt sånt här jag får köra på nu? http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=657802 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Återställde den och vänstra kanalen funkar fortfarande inte Är det nåt sånt här jag får köra på nu? http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=657802 Om ingen annan kommer på någon lösning så: Ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
02simond Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Om ingen annan kommer på någon lösning så: Ja. Ok va synd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Ok va synd Det är ju ändå tur i oturen att produkten finns, vilket jag inte visste. Den kostar ju "bara" några hundra. En reparation kan ju kosta tusenlappar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
02simond Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Det är ju ändå tur i oturen att produkten finns, vilket jag inte visste. Den kostar ju "bara" några hundra. En reparation kan ju kosta tusenlappar. Ja faktiskt! Det ska ju tydligen vara lite bättre ljud på detta sätt till och med. Får köra på detta tills 5:an kommer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tok_Pelle Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 chansa och skicka in den på garanti (om du har nån kvar...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
02simond Posted May 9, 2012 Author Share Posted May 9, 2012 chansa och skicka in den på garanti (om du har nån kvar...) har tyvärr inte det. köper ljudprylen idag på inwarehouse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.