Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byte från iWeb(mobileme) til RapidWeaver

vorsla

Recommended Posts

Jag må i disse dager byte over til icloud från mobileme. Jag vil da miste iweb som jag idag har via mobileme.

Vad bör jag välje för lösning. Jag har köpt Rapid Weaver.

Websidan kommer til att vara enkel och jag har inte behov for mye utrymmet. Viktigste er en fresh frontpage och ha med öppettider og kontakschema. Blir også några bilder.

Jag har idag betalt för en www.--firmanavn--.se adress som iweb har linket til. Jag har også hatt 2 mailadresser tilknyttet til dette firmanavnet.

Det er en person i Norge som har hjulpet meg med dette frem til nu, men han kommer til att lägga av nu så da skal jag byte over til et svensk system.

Bör jag hyra et webhotell och overföre www.--firmanavn--.se til dette?

Vem webhotell er bäst ???

Självklart greit med et lågt pris, men det viktigste är att det er stabilt och har god service om något skulle hända.

Mobile Me var ett webbhotell, men den funktionen finns inte i iCloud. Därför behöver du ett webbhotell, för ett webbhotell innebär den plats dit du laddar upp hemsidan.

Det går alldeles utmärkt att använda iWeb för att ladda upp hemsidan till ett annat webbhotell än Mobile Me, så du hade inte behövt köpa Rapid Weaver.

Det webbhotell jag använder är one.com - det har låga priser och bra service (via e-mail). Det längsta det har varit nere för mig är 10 minuter, ja totalt 10 minuter på 4 år.

Jag tycker det är ett tillförlitligt system.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...