Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fel tid i inkorgen

drutt1

Recommended Posts

Hej

Jag har två epostadresser som jag hämtar hem till min inkorg i mail.app och iphone. Båda hostas av Levonline. Den ena mailen får fel tidstämpel i mailappen, men inte i mailhuvudet. T.ex. registreringsmailet till forumet är tidstämplat 17.31 i listan i appen, men 11.34 i brevhuvudet, bifogar bild.

Samma problem i iphonen...

Vad kan vara fel?

/Stefan

inkorg.tiff

Vad gäller Mail så kan du välja att visa tiden när du tog emot det eller när avsändare skickade det. Ditt brev verkar ha fördröjts några timmar.

EDIT: Du väljer att visa kolumnen "Skickat" i stället för "Mottaget". Se menyn "Innehåll".

Tror inte det är problemet. Alla mail skickade till det kontot får tidsstämpel knappt 6 timmar fram i tiden. just nu har jag 3 mail som jag mottagit imorgon....

inkorg2.tiff

OK, då verkar det som om klockan går fel på servern hos Levonline. Alternativt att deras tidszon står helt fel.

TIPS: Ladda gärna upp skärmdumpar i ett webbvänligt format (i fallande ordning): PNG, GIF eller JPG.

Testade att välja skickat på innehållsmenyn, tiderna blev rätt i vänsterkolumnen, men sorteringen var fortfarande efter mottagningstid, så mail skickade klockan 7 imorse till konto 1 ligger före mail skickade klockan 10 till konto 2 men inte före mail skickade till konto 1 klockan 10.

Har kontaktat levonline, hoppas dom kan lösa det till mig.

tack för hjälpen

Stefan

Testade att välja skickat på innehållsmenyn, tiderna blev rätt i vänsterkolumnen, men sorteringen var fortfarande efter mottagningstid, så mail skickade klockan 7 imorse till konto 1 ligger före mail skickade klockan 10 till konto 2 men inte före mail skickade till konto 1 klockan 10.

Klicka på titeln "Skickat" så sorteras posten om. Eller klicka på någon annan titel, för att exempelvis sortera efter avsändarnamn eller ämne.

Svar från Levonline

"Hej Stefan,

Jag har hittat felet, det är relaterat till en ny filserver som hanterar konton som börjar på a09. Den driftsattes i förra veckan för att öka prestanda och har sedan dess kört fel tidszon. Jag har nu ändrat det men tidigare mail som har inkommit kommer ha fel tid. Nya som inkommer kommer inte ha fel tid. Vissa klienter visar tiden baserat på vad som står i mailets header, andra baserar tiden på när mailet skrivits till disk (vilket ju är mer korrekt då det som står headern är när mailet skickats, inte när det tagits emot). Därför ser du lite olika."

Hoppas att detta löst mina problem. Tack för hjälpen

/Stefan

Då hoppas vi att detta löser dina problem. (Har svårt att tänka mig att det skulle varit något annat fel.) :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...