Lasse1 Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Kan inte klicka på en händelse iPhoto för att se alla bilderna i en händelsen. Händelserna finns och det går att skimma över dom och se varje bild men sedan händer ingenting. Går jag in i bilder så går det inte att få upp en enskild bild genom att dubbelklicka på den. Det fungerar att importera nya bilder i iPhoto. Datorn är nyinstallerad med Lion och alla uppdateringar är gjorda. När jag gjort detta så fördes alla filer och program över med hjälp av flyttassistenten från en annan maskin. Spelar det någon roll att jag inte installerade iPhoto på den nya datorn innan jag förde över filer och program med flyttassistenten, eller ska det fungera ändå? Jag har testat följande: Säker start, reparerat skivbehörigheter, reparerat iPhotos biblioteksdatabas samt undersökt och reparerat filbehörigheterna i iPhoto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Nej, det ska inte spela någon roll att du inte hade iPhoto installerat. Hur stort är iPhoto-biblioteket på din gamla dator jämfört med din nya? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse1 Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 Det är inte mina datorer utan skoldatorer. Har dom inte här just nu men ska kolla. Upptäckte att dom bildspel som är sparade går att köra men sen fungerar det inte. Filmklippen funkar fint om man tittar på dom i iMovie. Nytt problem det här. Kom på att jag inte provat att kasta bort p-listerna för iPhoto, det kanske kan fungera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Det kan ju vara så att någon gjort "visa i Finder" och helt sonika slängt de högupplösta bilderna. De lågupplösta tumnaglarna lagras på annan plats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse1 Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 Nu kom jag på vad problemet var. Detta iPhoto öppnar händelser när man trippelklickar. Det var ett tag sedan jag körde iPhoto men jag vill minnas att det var dubbelklicka som gällde eller minns jag så fel? Hittade ingen inställning för det i menyerna för styrplattan så var kan man välja det? Har letat och försökt lösa problemet på en massa olika sätt som tydligen var fel och helt i onödan. Den som ska ha datorn blev nöjd i alla fall så det var ju bra. Tackar för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.